رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی مطرح کرد:

افزایش مبادلات فرهنگی وظیفه امروز دانشگاه‌ها

بروجردی با بیان اینکه امروزه افزایش مبادلات فرهنگی در دانشگاها مهم تلقی می‌شود گفت: نیاز جوامع امروز بشری از طریق دیپلماسی فرهنگی برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در هفتاد و پنجمین سالگرد ورود مهاجران لهستانی به ایران که در دانشگاه تهران برگزار شد گفت: امروزه آنچه که می‌تواند در دانشگاها مهم تلقی شود افزایش مبادلات فرهنگی در دانشگاه است و نیاز جوامع امروز بشری از طریق دیپلماسی فرهنگی برطرف می‌شود.

بروجردی با بیان اینکه تعلق خاطر به سرزمین می‌تواند توسعه فرهنگی ایجاد کند اظهار کرد: بدون کمترین تردیدی، همه ابعاد توسعه باید طوری چیده شود و عمل کند که در خدمت توسعه فرهنگی قرار گیرد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تصریح کرد: توسعه علمی ایران و لهستان یکی از راهگشا‌ترین فرصت‌ها برای مناسبات سیاسی میان دو کشور است.

بروجردی با اشاره به اینکه توسعه مناسبات فرهنگی در کشورها می‌تواند دغدغه سیاست مدران باشد اظهار کرد: به طور مثال امروزه ما با کشور لهستان یک دیرینه فرهنگی داریم که می‌تواند مورد توجه باشد.

وی خاطر نشان کرد:‏ توسعه فرهنگی یعنی استیلای فرهنگ بر همه ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه با هدف تعالی انسان که سرچشمه و تحول آن در دانشگاه نقش می‌گیرد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اضافه کرد: توسعه فرهنگی زمانی اتفاق می‌افتد که فرهنگ و سرآمدان فرهنگی یک جامعه یارای جذب و هضم همه ابعاد پیشرفت و توسعه را دارند و به عبارت دیگر همه پیشرفت‌ها در متن و بطن فرهنگ رخ دهد.

بروجردی با بیان اینکه امروز خوشحالی هستیم که این تعاملات برای توسعه فرهنگی ایجاد می‌شود اظهار کرد: فرهنگ جنبه‌ای از توسعه و به معنی گشودن درب‌ها به روی همگان است؛ در واقع توسعه فرهنگی نقش بزرگی در سرعت بخشیدن به گردش چرخه فرهنگی و ایجاد تعامل فرهنگی در جامعه برعهده دارد.

وی یادآورشد: امروزه آمادگی لازم برای توسعه مناسبات ایران و لهستان در حوزه اسناد و کتابخانه‌ای را دار هستیم.

انتهای پیام/

اظهارات رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در سالگرد ورود مهاجران لهستانی به ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار