رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور

تلاش برای کاهش قاچاق سیگار در کشور به ۳ میلیارد نخ در سال جاری

رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر سازمان دخانیات کشور گفت: برنامه امسال ما کاهش قاچاق سیگار به ۳ میلیارد نخ است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،علی اصغررمزی صبح امروز سه شنبه در جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق کالای دخانی کردستان در سنندج گفت: سال گذشته میزان قاچاق سیگار از ۱۲ میلیارد نخ به ۶ میلیارد نخ کاهش پیدا کرد.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه های ما در سال جاری کاهش قاچاق سیگار در کشور به ۳ میلیارد نخ با افزایش تولید داخلی و کنترل بیشتر است.

رمزی با اشاره به وضعیت قاچاق سیگار در جهان، اظهارداشت: بر اساس آمار جهانی معمولا ۳۰ درصد سیگارهایی که در دنیا توزیع می شود، قاچاق است.

رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور ادامه داد: کشورهایی که ۱۰ درصد سیگارهای توزیع شده آنها قاچاق است جزو کشورهایی هستند که خوب عمل کردند.

رمزی اضافه کرد: اگر حدود ۶۰ میلیارد نخ سیگار در کشورمان مصرف شود با برآورد میزان قاچاق سال گذشته ایران هم جزو کشورهایی است که در راستای مبارزه با قاچاق سیگار خوب عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۸۷ قرار بود توزیع کنندگان سیگار مجوزدار شوند، گفت: توزیع سیگار بدون مجوز ممنوع و قاچاق محسوب می شود که دستورالعمل و بخشنامه آن از ابتدای سال ۹۳ آماده شد و تاکنون ۳۰ هزار واحد صنفی پروانه خرده فروشی سیگار دریافت کردند.

وی اضافه کرد: دکه داران شامل توزیع کنندگان دارای مجوز توزیع سیگار نمی شوند با این وجود این افراد همچنان سیگار توزیع می کنند که باید برای این کار هم تدبیری اندیشیده شود.

رمزی با اشاره به اینکه از دو ماه گذشته در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، کمیته فرهنگی تشکیل شده است، گفت: اطلاع رسانی و تبلیع محصولات دخانی در کشور ما ممنوع است بنابراین در این کمیته شیوه های اطلاع رسانی صحیح طراحی شده که می تواند بسیار موثر باشد.

رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشوربه وضعیت کارخانه سیگار در شهر سقز اشاره کردوگفت: کارخانه سیگار سقز در ابتدا قرار بود در یکی دیگر از استان های کشور احداث شود که با پیگیری آقایان بیگلری و بیاتیان نمایندگان مردم استان در مجلس شورای این کارخانه در سقز ایجاد شد.

انتهای پیام/م

منبع:مهر

قاچاق ۳۰ درصدی سیگارهای توزیع شده در دنیا 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.