آلوده‌ترین وسایل زندگی خود را بشناسید + فیلم

برخی از وسایل خانه یا محل کار شما هستند که مخفی‌گاه میلیون‌ها باکتری ریز و درشت هستند.

 آلوده‌ترین وسایل زندگی خود را بشناید + فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  یکی از تحقیقات جالبی که تا کنون در خصوص بهداشت و سلامت محل زندگی افراد صورت گرفته؛ بررسی میزان آلودگی وسایل متداول و پرکاربردی است که ما در طول روز بیشترین استفاده را از آنها داریم.

وسایلی مانند تلفن‌ همراه و تبلت‌ که در هر مکان و فضایی استفاده می‌شوند و در تحقیقات صورت گرفته به ترتیب 10 و 30 برابر بیشتر از یک توالت فرنگی آلوده‌ به باکتری‌‌ بودند.

صفحه کیبوردهای پرکاربرد نیز در این بررسی‌ها، حداقل 5 بار آلوده‌تر از توالت فرنگی ظاهر شدند. ماشین لباسشویی، مسواک، تخته گوشت، اسکناس،کلید برق، چرخ‌های خرید، منوی رستوران، میله اتوبوس و حتی فرمان ماشین با 5 برابر  آلودگی بیشتر از توالت از دیگر وسایل متداولی هستند که در این لیست سیاه قرار گرفته‌اند.

ویدئو زیر به سراغ برخی از این وسایل رفته‌ و اطلاعات خوبی در خصوص میزان آلودگی پنهان در سطح آنها را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ بطور در هر سانتی متر از یک شیر آب ساده، 400 هزار باکتری پنهان وجود دارد! یک چهارم از هرجا صابونی آلوده به میکروب‌های مدفوع است!در هر سانتی متر از یک یخچال حدود  7850 واحد باکتری وجود دارد و در نهایت میز کاری که شاید ساعتها در طول روز استفاده شود بیش از  یک میلیون باکتری را درون خود پنهان کرده است و این عدد به منزله این است که 400 برابر بیشتر از توالت فرنگی است.

 

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
باتشکر از سایت ومطالب خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
پس چکار کنیم تا بهداشت خوب رعایت شود راه کار هم بدین براش.
آخرین اخبار