حجت‌الاسلام سعیدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مدیریت هوشمندانه سردار سلیمانی در صحنه عامل شکست داعش بود/ پنج محور نامه فرمانده سپاه قدس

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: حضور هوشمندانه سردار سلیمانی در صحنه عامل شکست داعش بود.

مدیریت هوشمندانه سردار سلیمانی در صحنه عامل شکست داعش بود/ پنج محور نامه سردار سلیمانیحجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آیه والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا (هر کس در راه ما گام بردارد ما هم آنها را هدایت می‌کنیم و به آنها کمک می‌کنیم) به تبیین ابعاد مختلف نامه سردار سلیمانی به مقام معظم رهبری در خصوص شکست نهایی داعش پرداخت.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ابعاد نامه سردار سلیمانی را در پنج محور تشریح کرد که متن آن به شرح ذیل است:

درک درست از دشمن

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه این نامه نشان دهنده درک درست از دشمن و حیله‌هایی است که استکبار در جهت تسلط بر منطقه غرب آسیا و مقابله با مقاومت و انقلاب اسلامی به کار گرفته بود، اظهار کرد: خیلی‌ها در ابتدا باور نمی‌کردند و نمی‌فهمیدند که جریان افراطی که در درون اهل سنت شکل گرفته از کجا نشأت گرفته است.

وی با بیان اینکه حرکات افشاگرانه و رهنمودهای مقام معظم رهبری و عملیاتی که محور مقاومت در قبال جریان سخیف داعش انجام داد ماهیت آن را برملا کرد، گفت: اسنادی که خانم کلینتون با صراحت اعلام کرد و ترامپ هم در تبلیغات خود کلینتون و اوباما را از بنیانگذاران این حرکت شوم معرفی کرد بر حجم افشاگری‌ها نسبت به پشتیبانان داعش افزود.

شناخت درست تکلیف

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران دومین نکته این نامه را شناخت درست تکلیف بر اساس تدبیر رهبری برشمرد و تأکید کرد:‌ یک روزی که عرصه کشور عراق و سوریه جولانگاه این جریان افسار گسیخته آشوب‌گر شد و عنوان دولت اسلامی شام و عراق را برای آن پیش بینی کرده بودند خیلی‌ها متوجه نشدند که خطر کجاست و تکلیف چیست.

وی تصریح کرد: شاید امروز برای خیلی‌ها روشن شده است که چرا رهبر انقلاب اجازه فرمودند برخی فرماندهان از جمله سردار سلیمانی برای مشاوره در سوریه حضور پیدا کنند و به آنها کمک دهند.

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه شاید آن روز فضای کنونی وجود نداشت و خیلی‌ها متوجه نبودند، اظهار کرد: برای برخی سوال بود که چرا ما باید در سوریه برویم و به آنها کمک کنیم، ولی امروز که خطر این جریان کاملا شفاف و مشخص شده که هدف آمریکا از کمک به جریان داعش چه بوده همه در حال آفرین گفتن هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه بخشی از نیروهایی که وارد صحنه شدند، نیروهای بازنشسته سپاه و سردارانی بودند که تکالیف خود را انجام داده بودند و دیگر مسئولیت نداشتند، گفت:‌ این افراد وقتی احساس کردند که رهبری تدبیری دارند وارد صحنه شدند و ما امروز شاهد پیروزی‌هایی هستیم که شاید سه سال قبل کمتر کسی می‌توانست این چنین تصور کند.

مدیریت هوشمندانه سردار سلیمانی در صحنه عامل شکست داعش بود/ پنج محور نامه سردار سلیمانی

ضرورت مدیریت در صحنه عملیات

وی سومین نکته نامه سردار سلیمانی را ضرورت مدیریت در صحنه عملیات عنوان کرد و گفت:‌ یک وضعیت آشفتگی در سوریه وجود داشت و ارتش عراق هم در شرایط خاصی به سر می‌برد، به همین دلیل نقش سردار سلیمانی در ساماندهی و انسجام بخشی به نیروها خیلی موثر بود.

حجت‌الاسلام سعیدی با تأکید بر اینکه شرایط این گونه الزام می‌کرد که سردار سلیمانی در صحنه حضور پیدا کند، اظهار کرد:‌ مدیریت در صحنه همچون زمان دفاع مقدس است که فرماندهان جلوتر از نیروهایشان بودند و آنها را هدایت می‌کردند و در اینجا هم بخش عمده‌ای از پیروزی‌ها همین مدیریت هوشمندانه سردار سلیمانی در صحنه بود.

مدیریت هوشمندانه سردار سلیمانی در صحنه عامل شکست داعش بود/ پنج محور نامه سردار سلیمانی

حفظ جبهه مقاومت

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران حفظ جبهه مقاومت را نکته چهارم این نامه برشمرد و تأکید کرد: بخش عمده‌ای از این حرکات به ضرورت حفظ جبهه مقاومت برمی‌گردد، زیرا تلاش دشمن این بود که در مرحله اول سوریه را از جبهه مقاومت جدا کند و برای عراق هم برنامه تجزیه داشتند.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب و دولت‌های حاکم در سوریه و عراق به این خطر توجه کردند و همه بر روی یک نقطه متمرکز شدند و با همه توان این خطر را از دو کشور دفع کردند و از بین بردند.

همبستگی بین نیروهای وفادار به جبهه مقاومت

حجت‌الاسلام سعیدی نکته پنجم را همبستگی بین نیروهای وفادار به جبهه مقاومت عنوان و تأکید کرد: جبهه‌ای که در سوریه تحت عناوین فاطمیون و حیدریون شکل گرفت و از کشورهای افغانستان، ایران، عراق، پاکستان و لبنان به میدان آمدند به منظور حفظ خط مقاومت و مقابله با داعش به هم پیوستند و خون آنها به گونه‌ای به هم گره خورد که ما امروز شاهدیم به خاطر آن در اربعین از بیش از 90 کشور، بیش از 20 میلیون نفر به کربلا آمدند که از پروفسور روسی تا نماینده سابق کنگره آمریکا در این جمع وجود داشت.

مدیریت هوشمندانه سردار سلیمانی در صحنه عامل شکست داعش بود/ پنج محور نامه سردار سلیمانی

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران  خاطرنشان کرد: شاید کسی 10 سال قبل تصور نمی‌کرد که چنین حوادثی در جهت حفظ هویت اسلامی، دینی و حرکت به سمت گفتمان ناب نبوی و علوی در جامعه پیش رود و ان شاءالله که این انسجام روز به روز بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۲۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
قدر سردار سلیمانی را بدانید
آخرین اخبار