ادبیات در هفته ای که گذشت؛

رویکردهای معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در دوره‌ جدید/ اعضای هیات علمی جایزه جلال آل احمد منصوب شدند

معاون فرهنگی وزارت ارشاد رویکردهای پیش رو در فعالیت های معاونت امور فرهنگی را بیان کرد.

رویکردهای معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در دوره‌ جدید/دبیر و اعضای هیئت علمی جایزه جلال آل احمد منصوب شدند

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اتفاقات ادبی متعددی در هفته گذشته رخ داده است.در اینجا به مهمترین رویدادهای ادبی اشاره می کنیم:

منیژه آرمین دبیر علمی دهمین جشنواره داستان انقلاب شد

فاضل نظری طی حکمی منیژه آرمین داستان‌نویس با سابقه انقلاب را به عنوان دبیر علمی دهمین جشنواره داستان انقلاب منصوب کرد. شایان ذکر است؛ دهمین جشنواره داستان انقلاب همزمان با هفته هنر انقلاب فروردین ۹۷ در حوزه‌ هنری برگزار می شود.

رویکردهای معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در دوره‌ جدید

معاون فرهنگی وزارت ارشاد در چهاردهمین جلسه شورای مدیران معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1396 رویکردهای پیش رو در فعالیت های معاونت امور فرهنگی را بیان کرد. محسن جوادی در این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت تمرکززدایی در فعالیت‌های فرهنگی به عنوان یکی از رویکردهای اصلی فعالیت ها گفت: در دروه گذشته اقدامات خوب و موثری در راستای تمرکززدایی از فعالیت‌ها در معاونت فرهنگی انجام شده که انشاء الله این رویکرد در این دوره نیز پیگیری خواهد شد. بسیاری از استان‌های کشور پتانسیل فراوانی برای برگزاری فعالیت‌های فرهنگی دارند و در برنامه‌ریزی‌های معاونت امور فرهنگی باید به این توانمندی‌ها توجه شود.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اتخاذ نگاه فراگیر در فعالیت های فرهنگی را از دیگر رویکردهای مورد نظر برای فعالیت ها دانست و گفت: ما باید در چارچوب قانون یک نگاه فراگیر به فعالان عرصه‌ کتاب و نشر داشته باشیم و ملاک برایمان قانون و شرع باشد.

تخفیف ۳۰ و ۳۵ درصدی کتابفروشی‌ها در روز کتابگردی

دومین طرح پاییزه کتاب با تخفیف ۲۰ تا ۲۵ درصدی دوم آذر ماه همزمان با روز کتابگردی در کتابفروشی‌های عضو طرح سراسر کشور آغاز می‌شود. کتابفروشان در اولین روز از این طرح به مناسبت روز کتابگردی کتاب‌های خود را با ۱۰ درصد تخفیف بیشتر (تخفیف ۳۰ تا ۳۵ درصدی) عرضه می‌کنند.

بر اساس این گزارش، کتابفروشی‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت خانه کتاب در دومین «پاییزه کتاب» ثبت نام کنند.

دبیر و اعضای هیات علمی جایزه جلال آل احمد منصوب شدند

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی شهریار عباسی برگزیده دوره هشتم جایزه ادبی جلال آل‌احمد را به عنوان دبیر علمی دهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد منصوب کرد.

بنابر این گزارش، در احکام جداگانه دیگری از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابراهیم حسن‌بیگی، مریم حسینی، احمد دهقان، ابراهیم زاهدی‌مطلق، حمیدرضا شعیری، داوود غفارزادگان، مسعود کوثری و محمدعلی مهدوی‌راد به عنوان اعضای هیات علمی این دوره از جایزه ادبی جلال آل‌احمد منصوب شدند.

تصویب آیین‌نامه اجرایی جایزه، انتخاب هیئت داوران در گروه‌های چهارگانه شامل: «رمان و داستان بلند»، «داستان کوتاه»، «مستندنگاری» و «نقد ادبی»، همچنین نظارت بر روند داوری از وظایف هیات علمی جایزه ادبی جلال‌ آل احمد است.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار