وزش شدید باد گرم در گیلان

با وزش شدید باد گرم دمای هوا در گیلان 6 تا 7 درجه افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ بهمن کمانگر، مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: با نفوذ سامانه هوای کم فشار به  گیلان وزش شدید باد گرم در این استان شمالی از دیشب آغاز شد و امروز همچنان ادامه دارد.

وی سرعت وزش باد گرم در گیلان را 40 تا 72 کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و افزود: دمای هوا در گیلان 6 تا 7 درجه افزایش یافته است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه شهروندان، گردشگران و جنگل نشینان، برای جلوگیری از آتش سوزی در جنگل ها آتش روشن نکنند،  اظهار داشت: صاحبان واحدهای تولیدی کشاورزی به ویژه مرغداری ها، مزارع پرورش ماهی و گلخانه داران نیز تمهیدات لازم را برای تهویه هوای مکان های تولیدشان بیاندیشند.

کمانگر با اشاره به اینکه فعالیت سامانه هوای کم فشار تا بعد از ظهر فردا در گیلان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: توده هوای سرد و بارشی از عصر فردا وارد استان می شود.

وی با بیان اینکه دریای خزر امروز با ارتفاع موج 20 تا 80 سانتی متر برای فعالیت های دریانوردی به ویژه صید در برخی مناطق نامناسب است، تصریح کرد: از عصر فردا هم با ارتفاع موج 30 سانتی متر تا 1 متر 70 سانتی متر نامناسب خواهد بود.

 

انتهای پیام/ع

 

افزایش دمای هوا با وزش شدید باد گرم در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.