تولید 5 میلیارد نخ سیگار در فاز اول کارخانه سیگار سقز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان به راه‌اندازی کارخانه تولید سیگار در سقز اشاره کرد که در فاز اول ظرفیت تولید 5 میلیارد نخ سیگار را دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛محمد دره‌‌وزمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان صبح امروز در جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق کالای دخانی استان کردستان، گفت: کردستان استانی مرزی است که بحث قاچاق از جمله قاچاق سیگار در آن جریان دارد.

وی افزود: عزم جدی در راستای مبارزه با قاچاق کالا در کردستان وجود دارد و این ناشی از همدلی و ارتباط بسیار خوب بین اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق استان است.

 دره‌وزمی با بیان اینکه پدیده قاچاق کالا پدیده‌ای ناخوشایند است، اظهار داشت: بخشی از این پدیده مربوط به بیکاری در جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: البته اگر بحث بیکاری در کشور هم به صفر برسد ولی فکر اساسی برای موضوع قاچاق نداشته باشیم قاچاق کالا در کشور به صفر نخواهد رسید و همچنان باید با این مشکل دست و پنجه نرم کنیم.

 دره وزمی با بیان اینکه انجام اقدامات پیشگیرانه بهترین راه حل برای مقابله با قاچاق محصولات داخلی در کشور است، اظهار کرد: اقدام دولت برای تولید محصولات دخانی در داخل کشور اقدام خوبی است که علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه‌ساز کاهش ورود کالاهای قاچاق به داخل کشور است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان به راه‌اندازی کارخانه تولید سیگار در سقز اشاره کرد که در فاز اول ظرفیت تولید 5 میلیارد نخ و امکان افزایش آن به 10 میلیارد نخ در فازهای بعدی دارد.

دره‌وزمی در پایان اضافه کرد: تولید محصولات این کارخانه در سطح استان برای صادرات است و می‌تواند ارزآوری خوبی هم برای کشور داشته باشد.

انتهای پیام/ د م

اقدامات پیشگیرانه بهترین راه حل برای مقابله با قاچاق محصولات دخانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.