صادرات محصول زنبورستان‌های آذربایجان شرقی به ‌چین و مالزی

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران استان آذربایجان شرقی گفت: محصول زنبورستان‌های آذربایجان شرقی به کشورهای همچون چین، مالزی و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛وحدتیان‌فر ، مدیرعامل اتحادیه زنبورداران استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اتحادیه زنبورداران استان  آذربایجان شرقی که در سال 1373 تشکیل شد اظهار کرد: در همان آغاز راکد مانده و در نهایت سال 1383 احیا گردید و اینک دارای 17 شرکت تعاونی زنبورداری شهرستانی و تعداد 11000 نفر شاغل در این عرصه است.

وی ضمن اشاره به فعالیت بیش از یک میلیون 200 هزار کلونی زنبور عسل در استان افزود: هدف اتحادیه در وهله اول تثبیت اشتغال فعالین این عرصه و در صورت امکان توسعه این صنعت است.

وحدتیان‌فر گفت: علی رغم اینکه بر اساس ماده 5 اساسنامه اتحادیه باید فعالیت در بحث بسته بندی، بازاریابی و فروش عسل و فرآورده‌های آن در اولویت باشد و بنا داریم با جدیت این امر را پیش ببریم.

وی افزود: هم اینک حدود 8 کارگاه و کارخانه بسته بندی عسل و کارگاه‌های موم آج کنی در استان فعالیت دارند و اخیراً محصول زنبورستان‌های آذربایجان شرقی به کشورهای همچون چین، مالزی و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی زنبورداران استان همچنین از برگزاری نمایشگاه و فروشگاه عرضه مستقیم عسل استان توسط این اتحادیه در رویداد تبریز 2018 خبر داد.

وحدتیان فر با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی برای صنوف مختلف از جمله زنبورداران گفت: سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی پشتیبانی بسیار خوبی از برگزاری دوره‌های آموزشی دارد و با حضور مهندس غفاری در مدیریت این سازمان شاهد افزایش تعامل اتحادیه و سازمان تعاون روستایی هستیم و امید داریم با عملیاتی شدن این آموزش‌ها در زنبورستان‌های استان شاهد افزایش کمیت و کیفیت محصول عسل باشیم.

 

انتهای پیام/ش

فعالیت بیش از یک میلیون 200 هزار کلونی زنبور عسل در استان آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار