اجرای طرح های آبیاری نوین در بیش از 13 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شوط

در بیش از 13 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان شوط طرحهای ابیاری نوین کشاورزی اجرا می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ عبدالهی سرپرست فرمانداری شهرستان شوط گفت: با اجرای طرح های آبیاری نوین کشاورزی در پایاب سدهای شهید جواد قنبری و سد کرم آباد در حوزه شهرستان شوط، بیش از 13 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار می گیرد و با اجرای طرحها اراضی آبی شهرستان شوط از 16 هزار هکتار به 29 هزار هکتار افزایش می یابد و برای اجرای این طرحها اعتباری بالغ بر 260 میلیارد ریال هزینه می شود.

در حال حاضر اجرای طرح های آبیاری نوین کشاورزی در اراضی کشاورزی شوط در مجموع از پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد برخوردارند و طی سال آینده به بهره برداری می رسند.

کریم زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شوط  نیز گفت: از محل ساماندهی رودخانه های مرزی در پایاب سد شهید جواد قنبری 3 هزار هکتار اراضی کشاورزی زیر شبکه آبیاری نوین قرار می گیرد که از این میزان 1 هزار 200 هکتار در روستاهای بابور عجم و کرد و دیزج شهرستان شوط می باشد.

با توجه به اینکه 40 میلیون متر مکعب آب در پشت این سدها ذخیره سازی شده است از مجموع این میزان آب ذخیره سازی شده 6 میلیون متر مکعب جهت استفاده در اراضی کشاورزی تحت پوشش این طرحها اختصاص می یابد.

با بهره برداری از طرح های آبیاری نوین کشاورزی در اراضی کشاورزی شوط ضمن اینکه راندمان تولید افزایش می یابد برای 800 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم زمینه شغلی فراهم می شود.

انتهای پیام/ح

اجرای طرحهای آبیاری نوین در اراضی کشاورزی شوط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.