امام جمعه نهاوند:

بسیج نشات گرفته از فرهنگ عاشورایست

امام جمعه نهاوند گفت: بسیج پرورش یافته مکتب امام حسین(ع) است و ارزش های عاشورا در بسیج تجلی پیدا کرده است.

بسیج نشات گرفته از فرهنگ عاشورایستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازهمدان؛  حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا امام جمعه نهاوند در دیدار با جمعی از بسیجیان در اولین روز از هفته بسیج افزود: بسیج نشات گرفته از قیام امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا است که امروز به عنوان الگویی برای مبارزه مستضعفین در برابر مستکبرین قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: امروز اگر رهبر معظم انقلاب امر به توقف و یا ایستادن بدهند بسیجیان اطاعت می کنند.

امام جمعه نهاوند افزود: بسیج مردمی ترین نهاد در جمهوری اسلامی است و این نهاد در واقع اکنون به نمادی برای استکبار ستیزی تمام ملت های آزادی خواه تبدیل شده است.

حجت الاسلام مغیثی نیا با اشاره به نقش بسیج در هشت سال دفاع مقدس افزود: وقتی انقلاب اسلامی روی کار آمد همه با احساس نیاز به بسیج دست نیاز به سوی بسیج دراز کردند و در طول جنگ تحمیلی نیز بسیج به مقابله با دشمن بعثی پرداخت و در این راه با ایستادگی، شهادت و ایثارگری سرانجام پیروز شد.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی با تشکیل بسیج به همه کشورهای آزاده خواه نشان داد چگونه می توانند با استفاده از نیروهای دلسوز از انقلاب خود نگهداری و محافظت کنند.

امام جمعه نهاوند ادامه داد: سراسر وجود بسیج برکت است و تشکیل بسیج، فرهنگ، روحیه، خدمت، اخلاص، سازندگی و خستگی ناپذیری را برای کشور به ارمغان آورد و همین ویژگیها بود که انقلاب اسلامی را تاکنون زنده نگه داشته است.

فرمانده سپاه نهاوند نیز گفت: امروز بسیج برای سازندگی کشور در همه عرصه ها وارد شده و توانسته خدمات خوبی برای نظام انجام دهد.

سرهنگ کامران کریمی افزود: در بحث اشتغالزایی حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های بسیج شهرستان وارد کار شده‌اند که در هفته بسیج این صندوق‌های قرض‌الحسنه در پایگاه‌ها راه‌اندازی می‌شوند.

وی افزود: در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان نیز سه منطقه پای قلعه، شیخ منصور و دوخواهران را به عنوان مناطق نمونه مبارزه با مواد مخدر و اجرای طرح محله پاک انتخاب و در این زمینه تلاش‌های برای آگاه‌سازی قشر جوان و نوجوان در معرض این آسیب‌های اجتماعی انجام شده است.

فرمانده سپاه نهاوند تصریح کرد: در اجرای طرح محله پاک در این سه منطقه تاکنون حدود 45 نفر معتاد برای بستری در کمپ‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند و اکنون نیز زیر پوشش سپاه ناحیه نهاوند قرار گرفته‌اند و در کلاس‌های انجمن‌های ان.ای شرکت می‌کنند.

سرهنگ کامران کریمی اظهار کرد: تاکنون گروه‌های جهادی در حوزه‌های مختلف در شهرستان راه‌اندازی شده‌اند که در هفته بسیج 30 گروه جهادی کار خود را آغاز می‌کنند.

پنجم آذر ماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام راحل بود که به همین مناسبت همه ساله از 29 بهمن تا پنج آذر را به عنوان هفته بسیج نامگذاری کرده اند.

انتهای پیام/ب

از 29 بهمن تا پنج آذر را به عنوان هفته بسیج نامگذاری کرده اند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.