افزایش حدود ۹۰ درصدی ترانزیت کالا از گلستان

مدیرکل گمرکات گلستان از افزایش ۸۷ درصدی ترانزیت کالا از گمرکات استان در ۷ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

سید ابراهیم حسینی مدیرکل گمرکات گلستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛گفت: در این مدت حدود ۹۰ میلیون دلار ترانزیت کالا داشتیم که بیشترین آن‌ها مصالح ساختمانی، لوازم خانگی، فلزات و میلگرد بود.

وی ادامه داد: در بخش سند کارنه تیر نیز امسال تعداد ۷۰۷ دستگاه کامیون معادل ۱۵ میلیون کیلوگرم کالا ترانزیت شد که با افزایش حدود یک و نیم برابر نسبت به مدت مشابه پارسال مواجهیم.

مدیرکل گمرکات گلستان همچنین افزود: بیشتر این کالا‌ها در بخش ترانزیت از مبدا بندرعباس و مرز بازرگان ترکیه و در کارنه تیر از ترکیه به مقصد کشور‌های ترکمنستان، قزاقستان و ازبکستان صادر شد.

کارنه تیر سندی است گمرکی که برای ترانزیت بین المللی کالا در کشور مبدا صادر و به موجب آن کالا در وسیله نقلیه جاده‌ای به طور پلمپ شده از خاک کشور‌های بین راه عبور کرده و تا مقصد نیازی به انجام تشریفات گمرکی مربوط به ترانزیت در مرز‌های ورودی و خروجی این کشور‌ها طبق قوانین داخلی آن‌ها نخواهد بود.

انتهای پیام/فا
 
 

افزایش ترانزیت کالا از گمرکات گلستان

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.