ربیعی:

بیمه بیکاری 10 هزار نفر از زلزله زدگان پرداخت می شود

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش‌بینی می‌شود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به حدود ۱۰ هزار نفر از زلزله زدگان برای مدت یک سال پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کار اصلی وزارت کار بعد از بحران  شروع می شود از این رو فردا عازم کرمانشاه هستم تا مشکلات و دغدغه ها ی مردم را بررسی کنم.

اعزام 100 گروه مشاور روانی و مددکار به کرمانشاه

وی افزود:‌ مددکاری روانی سالمندان و کودکانی که پس از زلزله خانواده خود را از دست دادند و تنها مانده اند را در دستور کار قرار دادیم که در همین راستا 100 گروه مشاور روانی به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان کرد:‌ سعی می کنیم خانه هایی را برای کسانی که پس از زلزله کرمانشاه تنها ماندند بسازیم.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه کار اصلی وزارت کار بعد از زلزله آغاز شده است، گفت: اشتغال و تولید از مهمترین بحث هایی است که زلزله در این حوزه ها ضربه زده هایی را وارد کرده و صنایع تخریب شده است که توسط وزارت صنعت و معدن این موارد لیست شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بیمه بیکاری زلزله زدگان کرمانشاه که در کارگاهها شاغل بودند تا زمان تعیین تکلیف کامل پرداخت می شود، ادامه داد:  پیش بینی شده بیمه بیکاری 10 هزار نفر پرداخت شود و اگر میانگین یک میلیون تا یک میلیون و 200 هزار تومان دریافت کنند، جمع آن در یک سال عدد قابل توجهی می شود.

تخصیص وام ارزان قیمت برای اشتغال روستاییان زلزله زده

ربیعی در پایان گفت:‌ سهم استان کرمانشاه در توسعه اشتغال در بحث روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر 4.2 درصد بود که با مشورت با رئیس جمهور بخشی از منابع را به این استان اختصاص می دهیم،تخصیص وام ارزان قیمت برای اشتغال روستاییان یکی از برنامه های ما برای زلزله زدگان است و ما حدود160 میلیارد علاوه بر آن اختصاص خواهیم داد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار