همایش یاوران وقف در زاهدان برگزار شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در این آیین گفت: اوقاف نهادی است که همگان همانند خانواده نسبت به آن مسئولیت دارند.

همایش یاوران وقف در زاهدان برگزار شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام اسماعیل تدینی گفت: وقف تنها مربوط به امور دینی و مذهبی نظیر ساخت مسجد نمی شود بلکه باید متناسب با نیازهای جامعه انجام شود.


وی با بیان اینکه هم اینک 750 نیت موقوفه داریم افزود: ضروری است وقف به صورت گسترده و در تمام ابعاد دیده شود تا گره گشای بسیاری از مشکلات باشد.


وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون 90 وقف جدید در سیستان و بلوچستان ثبت شده است گفت: با توجه به نیازهای جامعه ضروری است مردم متدین این استان علاوه بر انجام وقف های مذهبی و دینی در زمینه های مختلف از جمله درمان، آموزش، اشتغال، ازدواج و حمایت از خانواده های بی سرپرست و ایتام نیز بیش از گذشته گام بردارند.


حجت الاسلام تدینی استفاده از ظرفیت های مردمی در گسترش فرهنگ وقف و سوق دادن مردم به انجام وقف های مشارکتی را از جمله مهمترین برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان ذکر کرد.


افزون بر چهار هزار و 700 موقوفه از سال 1353 تا کنون در سامانه اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/گ

همایش یاوران وقف در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.