فعالیت افزون بر 21 هزار سفیر سلامت در سیستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: هم اینک 21 هزار و 911 سفیر سلامت در منطقه سیستان این دانشگاه را در تحقق اهداف یاری می کنند.

فعالیت افزون بر 21 هزار سفیر سلامت در سیستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،دکتر جواد اکبری زاده گفت: برنامه تربیت سفیران سلامت در راستای اجرای برنامه ملی خود مراقبتی از ابتدای سال 95 در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و زهک آغاز شده است.


وی ادامه داد: تاکنون 14 هزار و 133 سفیر سلامت خانوار، 6 هزار و 526 سفیر سلامت دانش آموزی، هزار و 101 سفیر سلامت معلمان و 151 سفیر سلامت دانشجویی در این منطقه تربیت شده اند.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل پنجمین اولویت از طرح تحول نظام سلامت را خود مراقبتی ذکر کرد و گفت: این دانشگاه به دنبال پیاده‌ سازی خود مراقبتی در سطح خانواده‌ها و سازمان‌ هاست که در این راه از ظرفیت جامعه بهره می‌ برد.
وی افزود: خود مراقبتی بخشی از طرح تحول نظام سلامت است که هدف از آن پیشگیری و ارتقای سطح سلامت جامعه با استفاده از ظرفیت افراد جامعه و خود خانواده هاست.


دکتر اکبری زاده بیان کرد: سفیر سلامت عضوی از اعضای یک خانوار و جامعه است که با داشتن حداقل هشت کلاس سواد خواندن و نوشتن به صورت داوطلبانه مسئولیت انتقال مطالب آموخته شده در حوزه سلامت و مراقبت فعال از سلامت خود و اعضای خانواده و جامعه را بر عهده دارد.


وی تاکید کرد: معاونت بهداشتی این دانشگاه با اجرای برنامه ملی خود مراقبتی در نظر دارد سفیران سلامت را در بخش های دانش آموزی، خانواده ها، دانشجویی و ویژه معلمان تربیت کند.

انتهای پیام/گ

فعالیت سفیران سلامت در زابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار