۵۰۰ هزار خودرو در اصفهان مشمول معاینه فنی است

روزانه یک میلیون خودروی سبک در سطح شهر اصفهان تردد می‌کند که نزدیک به ۵۰۰ هزار مورد از این خودروها مشمول معاینه فنی خودرو می‌شود و مابقی خودروها کمتر از چهار سال سن دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان  با اشاره به اینکه با توجه به افزایش آلاینده‌های موجود در هوای اصفهان و اجرای طرح جامع کاهش آلاینده‌ها در این کلانشهر بحث معاینه فنی خودروها به منظور به حداقل رساندن آلودگی در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: بر اساس الزامات کشوری باید همه خودروهایی که در سطح کلانشهرها تردد  می‌کنند، دارای گواهینامه معاینه فنی خودرو باشند.

علیرضا صلواتی با بیان اینکه دارا بودن گواهینامه معاینه فنی خودرو برای خودروهایی که قصد ورود به محدوده مرکزی شهر اصفهان را دارند از یک ماه گذشته در شورای ترافیک استان اصفهان مصوب شده است، افزود: این طرح از شنبه هفته آینده و از چهارم آذر ماه در اصفهان و در محدوده طرح زوج و فرد اجرایی خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه ۳۵ دوربین موجود در ۲۵ تقاطع و ورودی مرکز شهر اصفهان شماره تمام خودروهای در حال تردد در این محدوده را ثبت می‌کنند، ابراز داشت: پلاک‌های ثبت شده توسط این دوربین‌ها با سامانه یکپارچه سازی معاینه فنی خودروهای ایران (سیمفا) تطبیق داده می‌شود و در صورتی که خودرویی دارای معاینه فنی خودرو نباشد جریمه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در گام اول سیاست ما فعالیت در محدوده مرکزی شهر است، افزود: در گام دوم در بزرگراه‌های شهر این طرح اجرایی خواهد شد.

صلواتی با اشاره به اینکه روزانه یک میلیون خودروی سبک در سطح شهر اصفهان تردد می‌کند، افزود: نزدیک به ۵۰۰ هزار مورد از این خودروها مشمول معاینه فنی خودرو میشود و مابقی خودروها کمتر از چهار سال سن دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار خودروی فاقد معاینه فنی خودرو در سطح شهر اصفهان تردد می‌نند، گفت: در شش ماهه امسال ۶۴ هزار خودرو مورد معاینه فنی خودرو قرار گرفتند که نسبت به ۵۷ هزار خودرو در مدت مشابه سال گذشته با ۱۱ درصد رشد روبرو بودهایم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه حدود ۲۵ درصد از خودروهایی که به مراکز معاینه فنی خودروهای شهر اصفهان مراجعه می‌کنند در گام نخست مردود میشوند، افزود: بیشترین عیوب بحث معاینه فنی خودروها آلایندگی، سیستم ترمز خودرو و عیوب ظاهری است که در سامانه معاینه فنی خودروی اصفهان ثبت شده‌ است.

وی با بیان اینکه خودروهای فاقد معاینه فنی که در محدوده مرکزی، زوج و فرد شهر اصفهان تردد می‌کنند از چهارم آذر مشمول جریمه خواهند شد، اضافه کرد: مبلغ مصوب هیات دولت برای جریمه این خوردوها روزانه  ۵۰۰ هزار ریال اعلام شده است.

صلواتی ابراز داشت: به منظور تسهیل دسترسی شهروندان و فرصت بیشتر برای معاینه فنی خودروهای سبک اصفهان دو مرکز تاکسیرانی و خیابان جی همدانیان با شیفت اضافه فعالیت می‌کنند.

 

انتهای پیام/م

 

روزانه ۲۰۰ هزار خودروی فاقد معاینه فنی در شهر اصفهان تردد می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار