رشد ۲.۶ درصدی اقتصاد افغانستان در سال 2017

بانک جهانی امروز با نشر تازه‌‌ترین گزارش خود در مورد توسعه افغانستان مدعی شد که رشد اقتصادی این کشور در حال افزایش است.

رشد  ۲.۶ درصدی اقتصاد افغانستان در سال 2017به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بانک جهانی امروز با نشر تازه‌‌ترین گزارش خود در مورد توسعه افغانستان مدعی شد که رشد اقتصادی این کشور در حال افزایش است.

در این گزارش آمده که وخامت روز افزون وضعیت امنیتی افغانستان، بر اقتصاد این کشور تأثیر منفی برجا گذاشته اما این کشور  در سال ۲۰۱۷ تا ۲.۶ درصد رشد اقتصادی خواهد داشت.

شوبهم چوهدی، رئیس بانک جهانی گفته که در نیمه اول سال جاری میلادی میزان فعالیت‌های اقتصادی در افغانستان کاهش داشته اما بررسی ها نشان می‌دهد که اعتماد سرمایه گزاران نسبت به اوایل سال جاری میلادی افزایش یافته است.

رئیس بانک جهانی گفته افغانستان در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ میلادی ۹.۶ درصد رشد اقتصادی داشت اما این آمار در سال ۲۰۱۵ به ۱.۱ درصد و در سال ۲۰۱۶ به ۲.۲ درصد رسیده و احتمال می‌رود در سال جاری به ۲.۶ درصد برسد.

بانک جهانی پیش بینی می‌کند که در صورت وخیم نشدن اوضاع امنیتی افغانستان، رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی، به ۳.۲ درصد افزایش خواهد یافت.

افغانستان در سال ۲۰۱۲ میلادی بالاترین رشد اقتصادی را داشت و این روند با انتقال مسئولیت‌های امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای افغان در سال ۲۰۱۴ میلادی با رکود شدید مواجه شد و اعتماد سرمایه گذاران نسبت به وضعیت کاهش یافت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار