مدیرکل بهزیستی استان قم:

دستگیری گدای میلیونر در قم/50درصد دختران فراری در استان بومی نیستند

مدیرکل بهزیستی قم گفت:یک متکدی در استان هنگام دستگیری ۹ میلیون تومان پول نقد به همراه داشته است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛سلیقه،مدیرکل بهزیستی قم با بیان این که یک متکدی در هنگام دستگیری ۹ میلیون تومان پول نقد به همراه داشته است،گفت:باید به مردم آگاهی داد که کمک هایشان به دست نیازمندان واقعی برسد.

وی افزود: ابتدای سال ۳۰۰ نفر از بانوان متکدی در سطح شهر را جمع آوری کردیم که کاهش این آمار به فرهنگ سازی نیاز دارد.


مدیرکل بهزیستی قم با اشاره به این که سالانه هزار نفر خانم های آسیب دیده در بهزیستی پذیرش می‌شوند که برخی از آنها دختران فراری هستند،گفت:با توجه به بافت مذهبی قم،ورود این آسیب‌ها از استان‌های دیگر بیشتر صورت می‌گیرد.


سلیقه خاطرنشان کرد:بیش از۵۰ درصد آسیب دیدگان که در قم پذیرش می شوند بومی نیستند،و این این آمار نباید به حساب قم گذاشته شود.

وی گفت: در استان قم سالیانه نزدیک به 300 کودک خیابانی در سطح شهر جمع‌آوری می‌شود، هر چند هماهنگی‌های لازم با آموزش و پرورش برای آموزش آنها انجام شده است اما برای حمایت بیشتر نیازمند مشارکت خانواده‌ها و مردم هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: معضلات اجتماعی مهم‌ترین مسئله‌ای است که پایه‌های یک جامعه را متزلزل می‌کند و در سازمان بهزیستی نیز در بسیاری از برنامه‌ها متولی معضلات اجتماعی در طلاق و اعتیاد شده که باید به کاهش 20 درصدی برسد.

سلیقه ادامه داد: اورژانس اجتماعی از جمله مباحثی است که باید در جامعه شناخته شود در حالی‌که در قم این مسئله خاموش است و سالیانه تنها 3 هزار تماس در این زمینه وجود دارد. 1000 زن در معرض آسیب‌های اجتماعی به‌صورت سالانه در بهزیستی استان قم پذیرش می‌شود.

وی تأکید کرد: مرکز ساماندهی متکدیان مرد با همکاری شهرداری در قم راه‌اندازی شده و مرکز متکدیان زنان نیز کاملاً به بهزیستی واگذار شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم ابراز کرد: منطقه جعفریه در مبحث آسیب‌های اجتماعی اولویت نخست است که باید اورژانس اجتماعی و فعالیت‌هایی از این قبیل اقدامات در آن‌ها افزایش پیدا کند. باید بستر لازم برای حضور معلولین در جامعه ایجاد شود و آن‌ها بتوانند از مزایا و حقوق شهروندی برخوردار شوند چراکه بیش از 120 هزار سالمند و معلول در قم وجود دارد.

انتهای پیام/ش

ساماندهی متکدیان در قم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۰۲ آذر ۱۳۹۶
تکدی گری چه ربطی به طلاق داره
آخرین اخبار