مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان:

فرودگاه فلک الافلاک ایوانکی زمینه رشد گردشگری استان سمنان است

فرودگاه خصوصی فلک الافلاک ایوانکی زمینه رشد و توسعه گردشگری استان سمنان را در پی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حسین خواجه بیدختی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در بازدید از طرح توسعه فرودگاه خصوصی فلک الافلاک ایوانکی گفت : می‌توان از ظرفیت این فرودگاه برای توسعه طبیعت‌گردی استان استفاده کرد.


وی گفت: ارائه خدمات گردشگری در کنار مجموعه پروازی و فرودگاهی می‌تواند به رونق منطقه و استقبال هر چه بیشتر از فرودگاه کمک کند.


بیدختی افزود: این اداره کل در زمینه اخذ مجوز خدمات گردشگری و ارائه تسهیلات با این مجموعه همکاری می‌کند.


محسن سعیدی راد عضو هیات مدیره فرودگاه خصوصی فلک الافلاک ایوانکی نیز گفت: این فرودگاه تنها فرودگاه خصوصی کشور است که اجازه پرواز به کل کشور را دارد.


وی افزود: سازمان هواپیمایی کشور به طور مستقیم بر روی خدمات و پروازهای این فرودگاه نظارت و کنترل دارد.


سعیدی با اشاره به اجرای طرح توسعه این فرودگاه گفت: بر اساس این طرح، در نظر است تاسیسات گردشگری از جمله رستوران و .. علاوه بر آستانه جدید و ترمینال به ظرفت فرودگاه افزوده شود.


عضو هیات مدیره فرودگاه خصوصی فلک الافلاک ایوانکی گفت: در حال حاضر 12 هواپیما در محل فرودگاه قرار دارند و این فرودگاه نزدیکترین فرودگاه در محدوده فرودگاه مهرآباد است که اجازه پرواز دارد.


وی افزود: با توجه به برخورداری این فرودگاه از هواپیماهای سبک، امکان پرواز بر آسمان پارک ملی کویر و قصر بهرام و جابجایی گردشگران از گرمسار به مجموعه قصر بهرام وجود دارد اما این طرح نیاز به ایجاد زیرساختهای لازم و موافقت سازمان حفاظت محیط زیست دارد.


عضو هیات مدیره فرودگاه خصوصی فلک الافلاک ایوانکی گفت: اجرای این طرح، زمینه ساز رونق و توسعه گردشگری منطقه با شیوه ای جدید است.


گفتنی است ، ایوانکی یکی از شهرهای شهرستان گرمسار است که در مسیر جاده سمنان - تهران و در 30 کیلومتری مرکز شهر گرمسار قرار دارد.


انتهای پیام / ه


بازدید مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان از طرح توسعه فرودگاه فلک الافلاک ایوانکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.