اجرای بیش از 9 هزار ساعت برنامه فرهنگی در کتابخانه های عمومی اردبیل

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از اجرای بیش از 9 هزار ساعت برنامه فرهنگی در کتابخانه های عمومی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رباب عزیز خانی، مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در مراسم تکریم مقام کتابدار در اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر ۷۳ باب کتابخانه در استان دایر است و با افتتاح دو کتابخانه دیگر به ۷۵ باب افزایش می‌یابد.

وی از مراجعه سالانه ۱.۸ میلیون نفر به کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل را ۵۲ هزار نفر عنوان و اضافه کرد: پنج درصد از جمعیت باسواد استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

به گفته عزیز خانی در نیمه نخست سال ۲۶۱ هزار نسخه کتاب امانت داده شده و از سویی ۹ هزار و ۶۰۰ ساعت برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۵۰ عنوان کتاب صوتی در این استان تولیدشده است، ادامه داد: در هفته کتاب و کتاب‌خوانی با هدف ترویج مطالعه برنامه‌های متنوعی اجرا شد.

عزیز خانی به رونمایی از دو کتاب، معرفی شش رمان برتر جهان، برگزاری نشست معرفی آثار نویسندگان استان و برگزاری ۳۰ نشست کتاب‌خوانی در این هفته اشاره کرد.

وی سیاست نهاد کتابخانه‌های عمومی را افزایش نشست‌های تخصصی عنوان و اضافه کرد: همچنین نقد و بررسی کتاب با افزایش همراه خواهد بود.

انتهای پیام/ح

فعالیت 73 باب کتابخانه در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.