رئیس دانشگاه صنعتی شریف مطرح کرد:

مریم میرزاخانی الگویی برای زنان و دختران ایرانی

فتوحی گفت: مریم میرزاخانی به یک الگوی مناسب برای دختران و زنان ایران تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در مراسم بزرگداشت مریم میرزاخانی که در این دانشگاه برگزار شده بود، اظهارکرد: دانشگاه صنعتی شریف تلاش می‌کند تا نخبگان جامعه که عامل شرافت ایران هستند و مریم میرزاخانی در راس آن‌ها قرار دارد، بهتر از گذشته پرورش یابند.

وی گفت: اگرچه عمر مریم میرزاخانی کوتاه بود اما در همین ۴۰ سال موفق شد الگویی برای رسیدن به قله‌های دانش برای جهانیان باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه مریم میرزاخانی با کنار گذاشتن این اندیشه که زنان نمی‌توانند در علوم مختلف پیشرفت خوبی داشته باشند  و به یک الگوی مناسب برای دختران ایران تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: مریم میرزاخانی نشان داد زنان هم می‌توانند با باورهای خود چون مردان به قله‌های رفیع علم و دانش دست یابند.

فتوحی ادامه داد: ما امروز میراث‌دار فرهنگ و تمدنی عظیم هستیم که مریم میرزا خانی شکوه دوران خوارزمی و ابن سینا را به ما یادآور شد.

وی افزود: تردیدی نیست که یکی از مهمترین عوامل شرافت ایران نخبگان آن است که مریم میرزاخانی در راس آنها قرار دارد و دانشگاه صنعتی شریف همه تلاش خود را به کار بسته است تا چنین نخبگانی هر چه بهتر پرورش یابند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف یادآور شد: امروز در حالی در تهران مراسم بزرگداشت مریم میرزاخانی را برگزار می کنیم که امنیت در کشور وجود دارد و این امنیت را مدیون همه‌ شهیدان و مدافعان حرم هستیم که با رشادت‌های خود، آخرین بقایای دولت خودخوانده داعش را نابود کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.