قرارگاه جهادعلمی؛

راه اندازی قرارگاه جهاد علمی در لرستان

مسئول سازمان بسیج علمی لرستان گفت: قرارگاه جهاد علمی سال ۹۷ با همکاری دانشگاه‌های لرستان در استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سرهنگ مهدی رحیمی مسئول سازمان بسیج علمی لرستان با اشاره به اینکه سازمان بسیج فناوری در واقع کلیه فعالیت علمی و پژوهشی بسیج را مسئولیت دارد افزود: خدماتی شامل مرکز افکار سنجی، پایگاه‌های علمی پژوهشی، حمایت از مخترعان، مراکز رشد و خلاقیت از اقدامات این سازمان است.

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی، فناوری لرستان بابیان اینکه چهار مرکز رشد و خلاقیت در لرستان فعالیت دارد عنوان کرد: در شش‌ماهه اول سال ۹۶ تعداد ۹ طرح به ارزش ۴۵ میلیون تومان و تعداد هشت طرح خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی و تعداد دو طرح به مرحله تجاری‌سازی و تولید رسیده است.

وی با اشاره به اهداف مراکز هدایت از تحقیقات تجربی لرستان بیان کرد: مدیریت و دانش، بانک اطلاعاتی توانمندی‌ها و نیازمندی‌ها ازجمله این اهداف است که علم به عمل و عمل به ثروت تبدیل شود.

رحیمی گفت: در سطح لرستان شش پایگاه بسیج محلات تبدیل به پایگاه‌های علمی و پژوهشی شده‌اند و همچنین ایجاد کارگروه‌هایی از قبیل: کارگروه گیاهان دارویی، پلاسما لیزر، کارگروه گردشگری و کارگروه صنعت از کار‌های این سازمان است.

وی تصریح کرد: حمایت‌های مادی، مشاوره‌ای، آزمایشگاهی و کارگروهی و تبدیل کردن دو شرکت نوپا و جدید به دانش‌بنیان در سال ۹۷ و تشکیل و راه‌اندازی قرارگاه جهاد علمی با همکاری دانشگاه‌های لرستان از برنامه‌های آتی سازمان بسیج علم و فناوری لرستان است.

انتهای پیام/م

قرارگاه جهاد علمی در لرستان راه‌اندازی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار