مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی:

۶۰ تن شاه میگوی آب شیرین ازسد ارس صید می‌شود

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: مرحله اول صید و صیادی شاه میگوی دراز آب شیرین از دریاچه پشت سد ارس آغاز شده و به مدت ۲ ماه به طول می انجامد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛معصوم فصیح  مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: مرحله اول صید و صیادی شاه میگوی دراز آب شیرین از دریاچه پشت سد ارس آغاز شده و به مدت ۲ ماه به طول می انجامد.

وی ادامه داد:پیش بینی می‌شود در این مرحله ۶۰ تن شاه میگوی دراز آب شیرین از دریاچه پشت سد ارس در شهرستان پلدشت صید شود افزود: شاه میگو‌های صید شده به کشور‌های خارجی از جمله آلمان، فرانسه، ایتالیا و ارمنستان صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شاه میگوی دراز آب شیرین در سطح کشور فقط در دریاچه سد ارس آذربایجان غربی پرورش می‌یابد گفت: میزان ارز آوری هر کیلو شاه میگو بین ۱۰ تا ۱۳ دلار است.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: صید شاه میگو دراز آب شیرین هر سال در طی سه دوره زمانی دو ماهه امکان پذیر است.

فصیح از تولید بیش از شش میلیون قطعه بچه ماهی در مرکز پرورش شهید کاظمی پلدشت خبر داد و اظهارداشت: امسال پرورش چهار گونه بچه ماهی گرمابی از نوع کپور، آمور، فیتوفاک و بیگ هد به صورت مصنوعی و نیمه مصنوعی در این مرکز آغاز شده است که این بچه ماهی‌ها پس از سه ماه و رسیدن به وزن مطلوب علاوه بر تامین نیاز استان به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی افزود: تکثیر ماهیان در این مرکز از مولد سازی آغاز و در نهایت به تولید لارو ختم می‌شود و امسال تولید لارو به ۲۱ میلیون قطعه خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در این مرکز هدف تنوع بخشی به انواع ماهیان بومی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است، اضافه کرد: با تولید و رهاسازی بچه ماهیان امکان اشتغال برای بیش از یک هزار نفر به صورت مستقیم و برای سه هزار نفر به صورت غیر مستقیم فراهم شده است.

وی گفت: با رهاسازی شش میلیون قطعه انواع بچه ماهیان گرمابی پیش بینی می‌شود تا نزدیک به ۶ هزار تن انواع ماهیان گرمابی از منابع آبی استان صید و به بازار مصرف عرضه شود.

انتهای پیام/ن.م

صید شاه میگو در دریاچه پشت سد ارس آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.