معاون بنیاد مسکن در شیراز خبر داد؛

تشکیل ستاد‌های معین بازسازی بنیاد مسکن در مناطق زلزله‌زده

ستاد‌های معین بازسازی بنیاد مسکن در مناطق زلزله‌زده غرب کشور برای آغاز ارزیابی و بازسازی واحد‌های مسکونی تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جواد حق‌شناس معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن کشور در حاشیه نشست مدیران کل نظارت و ارزیابی و مسکن دفتر مرکزی و مدیران بنیاد مسکن استان فارس در شیراز با بیان اینکه بنیاد مسکن استان کردستان اکنون در منطقه ثلاثی باباجانی مستقر شده است، گفت: کارکنان بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی نیز در شهرستان دالاهو مستقر شدند و کار ارزیابی میزان خسارت‌ها را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن استان قزوین در شهرستان گیلان غرب و بنیاد مسکن اصفهان در شهر سرپل ذهاب مستقر می‌شوند و این ارزیابی‌ها را با سرعت انجام خواهند داد، افزود: برای کمک به بازسازی واحد‌های مسکونی شهری و روستایی در استان کرمانشاه، بنیاد مسکن کرمانشاه در روستا‌های سر پل ذهاب و بنیاد مسکن استان لرستان در شهرستان اسلام‌آباد غرب مستقر می‌شوند.

حق‌شناس بر لزوم رعایت کامل مقررات ملی ساختمان در طرح‌های شهری و روستایی تاکید کرد و از پروژه نشاط شیراز به عنوان یکی از طرح‌هایی که در آینده به عنوان نماد مقاوم‌سازی معرفی خواهد شد نام برد و ادامه داد: این بنیاد همچنین نوسازی و مقاوم‌سازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی را در برنامه چشم‌انداز خویش قرار داده است.

حق‌شناس مقاوم‌سازی مسکن روستایی از وظایف اصلی و راهبردی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و گفت: تاکنون اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.

وی احداث مسکن برای اقشار نیازمند در مناطق شهری را از دیگر تکالیف این نهاد ذکر کرد و افزود: در این حوزه و از محل حساب ۱۰۰ امام راحل (ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت سالانه پنج تا ۱۰ هزار واحد مسکونی را در برنامه دارد.

حق‌شناس با بیان اینکه امسال نیز ۷ هزار واحد مسکونی احداث می‌شود، بیان کرد: در قالب این طرح در سال‌های اخیر ساخت ۲۷ هزار واحد مسکونی شروع شده که تا پایان امسال ۶ تا ۷ هزار واحد آن تحویل متقاضیان می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس نیز در این نشست با بیان اینکه پروژه مسکونی ۴۹۲ واحدی نشاط شیراز شامل ۱۰ بلوک ۴۸ واحدی است که در ۷ طبقه در منطقه سلطان‌آباد شیراز اجرا می‌شود، اظهار داشت: این مجموعه ساختمانی به مساحت ۴۱ هزار متر مربع احداث شده و در مجاورت آن در شهرک نشاط مجموعه‌های درمانی، آموزشی، تجاری، اداری و مذهبی با زیربنای تقریبی ۵۲ هزار متر مربع در نظر گرفته شده است.

عطا الله زمانی با بیان اینکه همه مقررات ساختمانی دراین پروژه اجرا شده است، گفت: دسترسی آسان به نقاط مختلف شهر شیراز و قرار داشتن در نزدیکی کمربند سبز شیراز، کاهش ترافیک شهری و داشتن امکانات رفاهی و درمانی و آموزشی و همچنین داشتن فضای مناسب برای پر کردن اوقات فراغت از جمله مزایای این طرح مسکونی است.

وی سامان‌دهی حاشیه نشینی در اطراف کلان‌شهر شیراز را یکی ازکارکرد‌های بنیاد مسکن دانست و گفت: پروژه نشاط می‌تواند تاثیر بسزایی در ساماندهی حاشیه‌نشینی داشته باشد.

زمانی با بیان اینکه در احداث این پروژه مسکونی از قالب تونلی برای اجرای اسکلت بتنی استفاده شده و طراحی‌ها در قالب واحد‌های یک تا سه خوابه صورت گرفته است، افزود: این طرح با اقساط بلندمدت و تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان واگذار می‌شود.
انتهای پیام/ر

استقرار ستاد‌های معین بازسازی بنیاد مسکن در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار