هلاکت ۵ فرد مسلح و بازداشت ۳ تن دیگر در سینای شمالی مصر

سخنگوی ارتش مصر روز سه شنبه اعلام کرد نیرو‌های امنیتی چهار تن از عناصر تکفیری بسیار خطرناک را در استان سینای شمالی به هلاکت رساندند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی از قاهره، ­دست کم پنج فرد مسلح وابسته به گروه‌های تکفیری در دو عملیات جداگانه نیرو‌های امنیتی مصر در استان سینای شمالی در شمال شرق این کشور کشته شدند.

سرهنگ تامر الرفاعی سخنگوی ارتش مصر روز سه شنبه اعلام کرد نیرو‌های امنیتی چهار تن از عناصر تکفیری بسیار خطرناک را در استان سینای شمالی به هلاکت رساندند.

الرفاعی تاکید کرد نیرو‌های امنیتی در روز‌های گذشته با یورش به مخفیگاه‌های عناصرمسلح در سینای شمال چهار تن از سرکرده‌های خطرناک گروه‌های تکفیری را کشتند. الرفاعی به محل و زمان دقیق اجرای عملیات نیرو‌های امنیتی مصر اشاره‌ای نکرد.

سخنگوی ارتش مصر گفت: نیرو‌های امنیتی همچنین تعدادی از مخفیگاه‌های تروریست‌ها را منهدم و مقادیر زیادی ازانواع بمب و مواد منفجره از آنان کشف و ضبط کردند. نیرو‌های امنیتی مصر یکی دیگر از عناصر تکفیری بسیار خطرناک را در مرکز استان سینای شمال به هلاکت رساندند و سه تن دیگر را بازداشت کردند. نیرو‌های امنیتی دو خودرو متعلق به تروریست‌ها را منهدم و مقادیر زیادی از انواع تجهیزات مورد نیاز برای ساخت انواع بمب را از مخفیگاه‌های آنان کشف و ضبط کردند.

گروه انصار بیت المقدس که در نوامبر سال ۲۰۱۴ پس از بیعت با گروه تکفیری صهیونیستی داعش نامش را به ولایت سینا تغییر داد شاخص‌ترین گروه مسلحی است که در شبه جزیره سینا فعالیت می‌کند. عناصر ولایت سینا در دو سال گذشته بار‌ها به مراکز نظامی ارتش و پلیس مصر حمله کردند و مسئولان امنیتی این کشور را در شبه جزیره سینا هدف قرار دادند و صد‌ها نظامی مصری را به قتل رساندند.

انتهای پیام/

عملیات نظامی در صحرای سینای مصر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار