گفتگوی پوتین و ترامپ درباره ایران، سوریه، کوریای شمالی و افغانستان

ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ روسای جمهوری روسیه و آمریکا در گفتگویی تلفنی در خصوص موضوعات ایران، سوریه، کوریای شمالی و افغانستان مذاکره و تبادل نظر کردند.

گفتگوی پوتین و ترامپ درباره ایران، سوریه، کوریای شمالی و افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ روسای جمهوری روسیه و آمریکا در گفتگویی تلفنی در خصوص موضوعات ایران، سوریه، کوریای شمالی و افغانستان مذاکره و تبادل نظر کردند.

گفتگوی تلفنی عصر سه شنبه به ابتکار طرف آمریکایی انجام گرفت و در آن به تفصیل در خصوص اوضاع سوریه و کوریای شمالی و افغانستان و موضوع ایران و اوکراین گفتگو و تبادل نظر شد.

یوری اوشاکوف دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه پیشتر به خبرنگاران گفته بود که پوتین و ترامپ در باره اوضاع سوریه و حل و فصل مساله هسته ای شبه جزیره گفتگو می کنند.

تارنمای بلومبرگ امروز در مطلبی نوشت: رئیس جمهوری روسیه پس از ملاقات غیرمنتظره با بشار اسد همتای سوری خود در سوچی، برای ایجاد شیوه ای دیپلماتیک بعد از پایان جنگ داخلی در سوریه، امروز تماس تلفنی با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برقرار می کند.

این تارنما گزارش داد: پوتین نقش برجسته ای را در تلاش برای حل مشکلات در سوریه داشته و با حمایت نظامی خود کمک به سقوط داعش کرد. کرملین به دنبال این است که قدرت های جهانی و منطقه ای را در کنار همدیگر بیاورد تا تلاش های بلند مدت را نیرویی مضاعف بخشد و ثبات را در سوریه ایجاد کند.

پوتین با مقامات ایران و ترکیه که نقش بسیار کلیدی در پایان بخشیدن به این جنگ داشته اند، روز چهارشنبه برای گفتگو درمورد یک راه حل سیاسی ملاقات می کنند.کرملین اعلام کرده که پوتین روز دوشنبه تماس تلفنی با امیر قطر داشته و روز پنجشنبه به عربستان می رود تا با پادشاه عربستان دیدار کند.

بنابراعلام کاخ کرملین، پوتین درگفتگویی تقریبا 3 ساعته به اسد گفت: مهم ترین سوال این است که بعد از شکست تروریست ها در شرایط امن سیاسی چه اتفاقی خواهد افتاد؟

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ترامپ ، پوتین ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۲ آذر ۱۳۹۶
کره شمالی
آخرین اخبار