فرمانده سپاه اردکان:

تأکید بر لزوم آمادگی نیرو‌های بسیجی با هرگونه تهدیدات

فرمانده سپاه اردکان گفت: باید ارتباط فکری و عاطفی پایگاه‌های مقاومت بسیج با مردم افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  سرهنگ علی دهقانی فرمانده سپاه اردکان بابیان اینکه در عرصه جهاد فرهنگی، اقدامات محوری بسیار خوبی در حال پیگیری است تصریح کرد: آگاه سازی و بصیرت افزایی به منظور هدایت افکار عمومی نسبت به ماهیت و ابعاد تهدیدات نرم، اجرای نشست‌های روشنگری و تبیین مسأله استکبار ستیزی و موضوع نفوذ در بین آحاد بسیجیان و سایر اقشار جامعه است.

سرهنگ  دهقانی  افزود: ترویج، تبلیغ و ترغیب مردم برای فراگیر شدن اقتصاد مقاومتی با برگزاری کلاس مشاوره در زمینه مباحث کشاورزی و برپایی نمایشگاه دستاورد‌های اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت حفظ و اعتلای فرهنگ ایثار و مقاومت و همچنین نشر ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس به تشریح برنامه‌های این عرصه پرداخت و گفت: اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان نور در اواخر آذر ماه، برگزاری شب خاطره و یادواره‌های شهداء، سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران، تجلیل از عوامل اجرایی پاتوق اسلامی ایرانی (6)، غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهداء و برپایی غرفه‌های فرهنگی از جمله این اقدامات خواهد بود.

فرمانده سپاه اردکان خاطرنشان کرد: در عرصه فعالیت‌های تربیتی و آموزشی برای بسیجیان برنامه‌های مناسبی در نظر گرفته شده است که می‌توان به برگزاری مسابقه حفظ و مفاهیم سوره واقعه و تشکیل حلقات صالحین در سطح مربیان و سرگروه‌ها با مباحث روز اشاره کرد.

وی افزود: تاکنون در عرصه خدمات رسانی به مردم و رفع محرومیت اقدامات قابل تقدیری صورت گرفته است که در هفته بسیج نیز این خدمات شامل اعزام گروه جهادی یک روزه به روستاها، اعزام اکیپ پزشکی با ویزیت و داروی رایگان جهت بیماران به مناطق محروم شهرستان توسط بهداری ناحیه و بسیج جامعه پزشکی، تست سلامت برای عموم، ویزیت رایگان بسیجیان و ارائه خدمات ازسوی درمانگاه امام سجاد (ع) ناحیه انجام خواهد شد.

دهقانی ضمن تأکید بر لزوم حفظ آمادگی رزمی و انسجام نیرو‌های بسیجی به منظور مقابله با هرگونه تهدیدات در عرصه‌های مختلف گفت: برنامه شامگاه اقتدار بسیج با حضور اقشار مختلف بسیج در سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، برگزاری کلاس‌های آموزش و افتتاح چندین پایگاه و گروه مقاومت در این راستا اجرا می‌گردد.

وی افزود: همچنین در طول این هفته برنامه‌های متعدد ورزشی، اردوئی، اجرای مسابقه بزرگ فرمانده، مسابقات کتابخوانی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهرستان ازسوی  رده‌های مختلف بسیج اجرا می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردکان تصریح کرد: سازمان بسیج مستضعفین در راستای ارتقای آسایش و امنیت پایدار در محلات و افزایش رضایتمندی در جامعه با مشارکت مردم و هماهنگی با دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های ذیربط نسبت به راه اندازی گشت‌های بسیجی محله محور اقدام نموده است.

وی گفت: در این طرح با استفاده از آمادگی و اشراف بسیجیان سازمان یافته تلاش می‌شود که امنیت روانی آحاد مردم ارتقاء یافته و ارتباط فکری و عاطفی پایگاه‌های مقاومت بسیج با مردم نیز افزایش یابد.

دهقانی در بخش از سخنان خود به تشریح برخی از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته ازسوی بسیج در شهرستان اردکان پرداخت و افزود: اجرای برنامه پاتوق اسلامی ایرانی 6، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در راستای اقتصاد مقاومتی به صنایع کنجدی، برگزاری رزمایش گردان‌های بیت المقدس، اجرای طرح کرامت و شهید منتظرقائم در روستای رباط، تشکیل حلقه‌های صالحین، تکمیل و احداث سالن‌های ورزشی صالحین، آغاز عملیات احداث استخر سرپوشیده، تأمین جهیزیه برای نوعروسان، برگزاری همایش سه ساله‌های حسینی، خطبه خوانی حضرت زینب (س)، مناسبت‌های هفته عفاف و حجاب، روز زن، تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز، راه اندازی مشاغل خانگی با همکاری برخی از ادارات، برگزاری اردو‌های جهادی و محرومیت زدایی از روستا‌ها و برگزاری برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد از جمله این اقدامات است.

وی گفت: در طول این هفته برنامه‌های متعددی ازسوی رده‌های مقاومت در سطح شهرستان اجرا خواهد شد که مهمترین آن‌ها دیدار با امام جمعه و برگزاری مراسم روز شهرستان به مناسبت سالروز ورود حضرت امام رضا (ع) به بخش خرانق است.

انتهای پیام/ ی

روشنگری بسیجیان به موضوع نفوذو استکبار ستیزی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.