انتخابات شورای ولایتی غزنی پس از زد و خورد نمایندگان برگزار شد

انتخابات شورای ولایتی غزنی روز گذشته پس از تنش فیزیکی میان نمایندگان برگزار شد.

انتخابات شورای ولایتی غزنی پس از زد و خورد نمایندگان برگزار شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، انتخابات شورای ولایتی غزنی روز گذشته پس از تنش فیزیکی میان نمایندگان برگزار شد.

نخست بر اساس آرا، امان‌الله کامرانی معاون و حمیدالله سروری به ‌عنوان منشی شورا انتخاب شدند اما با دو دوره انتخابات لطیفه اکبری و نصیراحمد فقیری با به دست‌آوردن آرای مساوی هیچ یک نتوانستند ریاست شورا را به دست بیاورند و قرار شد پس از بررسی مدارک تحصیلی و تجربۀ کاری کمیسیون مشترکی از نماینده‌ها، نهادهای عدلی و دفتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات یکی از این دو تن بر کرسی ریاست تکیه بزنند.

فاطمه رحیمی، یک عضوی شورای ولایتی غزنی می‌گوید، مخالفت‌ها بین حسن‌رضا یوسفی و نصیراحمد فقیری، دو عضو شورای ولایتی به تنش انجامید و منجر به برخورد فیزیکی شد.

نوید فیصل، یکی از شاهدان رویداد گفت: درگیری پس آن آغاز شد که لطیفه اکبری و حسن‌رضا یوسفی، منشی پیشین شورای ولایتی غزنی با استناد به مکتوب ارسالی ارگان‌های محلی، آقای فقیری را تحت فشار قرار دادند تا مدارک تحصیلی‌اش را به کمیسیون بسپارد، اما آقای فقیری واگذاری مدارک تحصیلی را برای فردا به تأخیر می‌اندازد و این موضوع تنش‌آفرین می‌شود.

به گفتۀ فیصل، با این که وضعیت به زودی بهبود یافت، نیروهای امنیتی وارد صحنه شدند.

پیش از این، بیشتر نماینده‌ها به این باور بودند که اختلاف‌نظر اعضای شورای ولایتی و مداخلات گستردۀ افراد و گروه‌های سیاسی و مقام ارشد دولت محلی مانع انتخابات شورای ولایتی شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار