مطهری در صحن علنی:

طرح حذف تعطیلی هشتم ربیع‌الاول سیاسی نیست/افزایش تعطیلات به ضرر اقتصاد کشور است

نماینده مردم تهران گفت:‌ تعطیلی هشتم ربیع‌الاول علاوه بر داشتن اثر منفی اقتصادی، مخل وحدت اسلام خواهد بود.

طرح حذف تعطیلی هشتم ربیع‌الاول سیاسی یا فراکسیونی نیست/تعطیلی این روز مخل وحدت اسلامی استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی مطهری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به عنوان یکی از طراحان طرح یک فوریتی حذف تعطیلی روز هشتم ربیع‌الاول از فهرست تعطیلات رسمی کشور در صحن علنی امروز (چهارشنبه، یک آذر ماه) در تشریح این طرح گفت: این طرح به هیچ عنوان جنبه سیاسی یا فراکسیونی ندارد و امضاکنندگان آن از تمامی فراکسیون‌ها هستند.

وی ادامه داد: آقایان پژمان‌فر و سلیمی از فراکسیون نمایندگان ولایی این طرح را امضا کرده‌اند زیرا ما مصلحت کشور و جایگاه مجلس را در نظر گرفته‌ایم.

مطهری با تأکید بر اینکه مردم نمی‌دانند باید برای آن تعطیلی شادی کنند یا عزاداری، اظهار کرد: فلسفه تعطیلی یک روز برای بزرگداشت آن است، آیا با تعطیلی هشتم ربیع‌الاول می‌توان به این مهم دست یافت؟ یا اینکه با باز بودن ادارات و برپایی مراسم و نوشتن مطالب می‌توان به این هدف رسید.

نایب رئیس دوم مجلس بیان کرد:‌ با بودن این تعطیلی در اول یا آخر هفته تنها عده‌ای به سمت شمال می‌روند، متأسفانه این یک روز تعطیلی اثر منفی اقتصادی در بخش خصوصی و همچنین کاهش درآمد دولت دارد آن هم در سال اقتصاد مقاومتی و توصیه‌های مقام معظم رهبری در این مورد لذا نباید یک روز به تعطیلات کشور اضافه کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تأکید کرد:‌ همچنین این روز مجاور با نهم ربیع‌الاول است و برخی افراد تندرو مراسم‌هایی را برگزار می‌کنند که مخل وحدت اسلامی و دنیای اسلام بوده و این تعطیلی زمینه را برای رفتن به سمت این موضوع بیشتر فراهم می‌کند.

وی اذعان کرد: ما مصلحت کشور و آبروی مجلس را دیده‌ایم و این طرح را ارائه کردیم حال شما موافقت کنید تا با لغو این تعطیلی این مهم به دست بیاید اگرچه به تعطیلی امسال نخواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
حالا با تعطیلی این یه روز اسمون به زمین میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
ای کاش تعطیلات بیشتر بود ولی در کل خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
نظرات دوستان عالی هست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
تعطیلی خیلی عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
تعطیلی خوبه
آخرین اخبار