روزبهان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۶۵ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد/ بیمه فراگیر باغات چای اجرایی می‌شود

رییس سازمان چای گفت: از مجموع ۲۰۳ میلیارد تومان بهای برگ سبز خریداری شده، ۶۵ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

65 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد/ بیمه فراگیر باغات چای اجرا می شودمحمد ولی روزبهان رییس سازمان چای در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از پرداخت بیش از 65 درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: از آغاز فصل برداشت 108 هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر203 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شد که تا کنون 132 میلیارد تومان آن به حسابشان واریز شده است.

به گفته وی 36 درصد برگ سبز چای خریداری شده درجه یک و مابقی درجه دو است.

روزبهان با اشاره به اینکه تولید چای نسبت به مدت مشابه سال 94، افزایش 24 درصدی داشته است، گفت: به سبب شرایط اقلیمی و خشکسالی در فصل تابستان، تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد کاهش یافت.

رییس سازمان چای با بیان اینکه امسال 24 هزارتن برگ سبز چای خشک استحصال شد، افزود: در سال های اخیر حمایت از چایکاران و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در عملیات به زراعی و احیای 21 هزار هکتار از باغات، افزایش 60 درصدی تولید نسبت به سال زراعی 93 را به همراه داشته است.

حداکثر نرخ هر کیلو چای ایرانی 40 هزارتومان

این مقام مسوول با اشاره به آخرین وضعیت فروش چای تولیدی، بیان کرد:  افزایش تقاضا در فصل سرما و تغییر ذائقه مصرف کنندگان موجب شده که فروش چای ایرانی با سرعت و روند بهتری همراه باشد.

وی در پاسخ به این سوال که استقبال دستگاه های حاکمیتی نسبت به خرید چای ایرانی را چگونه ارزیابی می کنید، تصریح کرد: با توجه به درخواست وزیر جهاد و معاون اول رییس جمهور، خرید چای ایرانی با استقبال برخی دستگاه های حاکمیتی همراه بوده که در جهت حمایت هر چه بیشتر تولیدکنندگان و اقتصاد کشور ، این استقبال باید به صورت کامل از سوی دستگاه ها انجام شود.

روزبهان نرخ هر کیلو چای ایرانی را بسته به کیفیت 10 تا 40 هزار تومان اعلام کرد.

بیمه فراگیر باغات چای، اقدامی مناسب در جهت حمایت از چایکاران

رییس سازمان چای با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات به زراعی در سال زراعی 96-97 به چایکاران، یادآور شد: در جلسات اخیرصندوق حمایت از صنعت چای، پرداخت وام به ازای هر هکتار، 2 میلیون تومان در جهت مسائلی مربوط به تغذیه و نگهداری باغ به تصویب رسید. اکنون چایکاران عضو صندوق می توانند از این تسهیلات با کارمزد 4 درصد استفاده کنند.

وی با بیان دیگر اقدامات حمایتی از چایکاران در سال زراعی جدید یادآور شد: بسیاری از باغات در مناطق مرتفع نیازمند به آبیاری های تحت فشار به دلیل کوچک بودن قطعات و کمبود منابع  آبی نتوانستند به آبیاری تحت فشار مجهز شوند که بدین منظور بیمه فراگیر باغات چای در مقابل خشکسالی اجرا خواهد شد تا چایکاران در صورت کاهش تولید، زیان چندانی متحمل آنها نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار