آسیب زلزله به 86 مدرسه ایلام / تخلیه 13 مدرسه

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: بر اساس بررسی های انجام گرفته در شهرستان های مختلف استان زلزله اخیر به 86 مدرسه آسیب وارد کرده است.

آسیب به 86 مدرسه ایلام / تخلیه 13 مدرسه

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛سعید هژبری بیان کرد: پس از وقوع زلزله 21 آبان ماه کارشناسان این اداره کل از 140 فضای آموزشی استان که احتمال خسارت داشت، بازدید کردند که پس از بررسی مشخص شد 86 مدرسه آسیب دیده است.

وی اظهارکرد: از این تعداد هفت مدرسه در ایلام، چهار مدرسه در بدره، 11 مدرسه در دره شهر، هشت مدرسه در ایوان، 10 مدرسه در ملکشاهی، سه مدرسه در چوار، 10 مدرسه در زرین آباد، هفت مدرسه در مهران، سه مدرسه در دهلران، 6 مدرسه در هلیلان، هشت مدرسه در چرداول و 9 مدرسه نیز در سیروان قرار دارد که آسیب کلی یا جزئی دیده اند.

هژبری افزود: از این تعداد 26 فضا فرسوده و به تخریب و بازسازی نیاز داشته که از این تعداد پنج فضا در شهر ایلام، سه فضا در بدره، 6 مدرسه در دره شهر، یک فضا در ایوان، 2 فضا در زرین آباد، یک فضا در ملکشاهی، 2 فضا در چوار، یک فضا در هلیلان، سه فضا در چرداول و 2 فضا در سیروان واقع شده است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از این مدارس برای حضور دانش آموزان امنیت نداشتند به همین منظور 13 مدرسه تخلیه و با سایر مدارس یا ادغام و یا در شیفت مخالف ادامه فعالیت دارند.

به گفته وی، از این 13 مدرسه تخلیه شده چهار فضا در شهرستان ایلام، 2 فضا در بدره، 2 فضا در دره شهر، یک فضا در ملکشاهی، 2 فضا در چرداول، یک فضا در زرین آباد و یک فضا نیز در چوار قرار دارد.

وی میزان خسارت وارد شده بر اثر زلزله به این مدارس را 323 میلیارد و 877 میلیون ریال اعلام کرد و یادآورشد: با توجه به ادغام برخی مدارس اکنون 6 کانکس برای تحصیل دانش آموزان در شهرهای ایلام، دره شهر، ملکشاهی، چرداول و سیروان نیاز است.

انتهای پیام/ د

بازسازی مدارس ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.