در نشست معارضان دولت دمشق در ریاض؛

جبیر: مسئله سوریه بدون توافق سوری‌ها حل نمی‌شود

وزیر خارجه عربستان سعودی گفت مسئله سوریه بدون اجماع طرف‌های سوری حل نخواهد شد.

جبیر: مسئله سوریه بدون توافق سوری‌ها حل نمی‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، امروز چهارشنبه طی سخنانی خطاب به نمایندگان شرکت‌کننده در نشست گروه‌های معارض سوری در ریاض با چرخش مواضع 180 درجه‌ای اعلام کرد تنها راه حل بحران سوریه از طریق اجماع و تحقق خواسته‌ها و مطالبات ملت سوریه به دست می‌آید.

او در این نشست گفت: «بدون کسب اجماع، که بر اساس آن مطالبات و خواسته‌های ملت سوریه بر پایه مذاکرات ژنو یک و قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل محقق نشود، هیچ راه حلی برای بحران سوریه به دست نخواهد آمد.»

جناح‌های اصلی معارض سوری روز چهارشنبه مذاکرات خود را در ریاض به منظور تلاش برای یکی کردن مواضعشان آغاز کردند. این نشست در شرایطی برگزار می‌شود که ابتکارات برای پایان دادن به مناقشه‌ سوریه که از سال ۲۰۱۱ آغاز شد، افزایش یافته است.

حدود ۱۴۰ معارض سوری از جریان‌های مختلف مخالف که با یکدیگر اتفاق نظر ندارند، به دعوت وزارت امور خارجه عربستان سعودی در این نشست شرکت کردند.

هدف از این نشست تشکیل هیئتی متحد از مخالفان برای شرکت در مذاکراتی است که قرار است بیست و هشت نوامبر زیر نظر سازمان ملل در ژنو آغاز شود. استفان دی میستورا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه، نیز در این نشست حاضر است.

نشست مخالفان سوری در ریاض در شرایطی برگزاری می‌شود که سران ترکیه، ایران و روسیه در شهر ساحلی سوچی روسیه برای گفتگو درباره حل و فصل مناقشه سوریه گردهم می‌آیند.

انتهای پیام/

سخنان جبیر در نشست معارضان دولت سوریه در ریاض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
خدا آل سعود را هر چه زودتر نابود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
آل سعود در دوران جهل و جهالت بسر میبردوشکمهاشون از حرام پر شده است ،خداوند متعال بزودی زود به سزای اعمالشا ن برساند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعععععععععععععععععود
آخرین اخبار