مجمع خیرین ازدواج؛

تشکیل مجمع خیرین ازدواج لرستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: مجمع خیرین ازدواج لرستان تا پایان امسال تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ جاسم محمدی فارسانی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان با اشاره به اینکه یکی از کار‌هایی که با محوریت کمیته امداد از دو سال قبل شروع شده، موضوع ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار با سن زیر ۴۰ سال است، اظهار داشت: خصوصا در لرستان آمار ازدواج این زنان خیلی کم است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد طی این سال‌ها اقدامات خیلی خوبی را در این حوزه انجام داده است، تصریح کرد: طی سال گذشته، ۱۸۰ زن سرپرست خانوار زیر ۴۰ سال را برای ازدواج مجدد کمک کرده ایم، در کنار تسهیلات بلاعوضی که به خانواده این افراد می‌دهیم، امسال برنامه‌ای برای ارائه وام‌هایی به خود زن سرپرست و همسر وی داریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان با تاکید بر اینکه آموزش‌های پیش از ازدواج را برای ۲۸۷۰ جوان با ۱۳۸ کارگاه ارائه داده ایم، افزود: همچنین ۲۱۴ کارگاه آموزشی را برای همسران جوان و نوعروسان برگزار کرده ایم.

محمدی فارسانی با اشاره به اینکه امروز هیچ نفری از مددجویان تحت پوشش را نداریم که در پشت نوبت دریافت کمک هزینه جهیزیه باشند، گفت: ۷۵۰۰ کمک هزینه جهیزیه را سال قبل پرداخت کرده ایم و امسال ۱۶۴۴ نوعروس بالغ بر ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک هزینه جهیزیه دریافت کرده اند.

وی از تشکیل مجمع خیرین ازدواج در استان خبر داد و گفت: اساسنامه این مجمع مشخص شده و تا پایان سال تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/م

مجمع خیرین ازدواج لرستان تا پایان امسال تشکیل می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.