دانستنی‌های علمی پزشکی؛

راهکاری شگفت انگیز برای کاهش کلسترول و چربی خون/ آماس لوزالمعده از چیست؟ / درد شانه را جدی بگیرید/ نوشیدنی سرکوب کننده سرفه

گوشی‌های موبایل در حالت برقراری تماس و حتی غیر از آن هم به دلیل موقعیت یابی مدام و ارتباط با شبکه اصلی کماکان تاثیرات مضری بر عملکرد مغز و حتی گوش کاربران می‌گذارند.

به گزارش  خبرنگار گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

تفاوت آثار دیابت بر زنان در مقایسه با مردان

شیوع دیابت در زنان و مردان تقریبا به یک اندازه شایع است، اما نحوه تاثیر آن بر زنان متفاوت از مردان است و به گفته محققان زنان مبتلا به دیابت در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی ناشی از شایع ترین عوارض بیماری دیابت هستند.

درد شانه را جدی بگیرید/چیزی که باعث چاقی می شود/آسیب های امواج موبایل/نوشیدنی سرکوب کننده سرفه

راهکاری شگفت انگیز برای کاهش کلسترول و چربی خون

ابتلای افراد مبتلا به کلسترول بالا به بیماری های قلبی نسبت به افراد دارای کلسترول پایین دو برابر است. کاهش کلسترول و چربی خون می تواند خطر ابتلا به سکته قلبی و مرگ و میر توسط بیماری های قلبی را کاهش دهد. برای کنترل کلسترول با رعایت نکاتی ضروری اما ساده می توان این امر را میسر کرد.

آماس لوزالمعده از چیست؟

تورم لوزالمعده می تواند باعث ایجاد سوزش در معده و شکم شود. حتی برخی از بیماران در نتیجه این ورم، دردی را متحمل می شوند که از پشت کمرشان تیر می کشد، بهتر است بیمار در این حالت به کمر دراز بکشد تا درد، حالت تهوع و استفراغ کاهش پیدا کند. مصرف بیش از اندازه الکل نیز موجب ناراحتی و سوزش معده می شود.درد شانه را جدی بگیرید/چیزی که باعث چاقی می شود/آسیب های امواج موبایل/نوشیدنی سرکوب کننده سرفه

 مواد غذایی که تولیدکننده گاز است

نان سفید حاوی فروکتان است. فروکتان یک فیبر محلول در آب است که انسان آنزیم های گوارشی برای تجزیه آن را دارا نیست. هنگامی که بدن انسان نمی تواند چیزی را تجزیه کند، تولید گاز افزایش می یابد.

آسیب های امواج موبایل

امواج موبایل می توانند تاثیرات منفی و آسیب زایی بر مغز و گوش کاربران بگذارند. گوشی های موبایل در حالت برقراری تماس و حتی غیر از آن در موقعیت نزدیکی به بدن افراد هم به دلیل موقعیت یابی مدام و ارتباط با شبکه اصلی کماکان تاثیرات مضری بر عملکرد مغز و حتی گوش کاربران می گذارند.

 درد شانه را جدی بگیرید/چیزی که باعث چاقی می شود/آسیب های امواج موبایل/نوشیدنی سرکوب کننده سرفه

نوشیدنی سرکوب کننده سرفه

بروملین موجود در آب آناناس می تواند برای تسکین سرفه های ناشی از مشکلات سینوسی مفید باشد. بروملین به عنوان یک ضد حساسیت، ضد احتقان، و ضدالتهاب طبیعی عمل می کند.

میزان ورزش مورد نیاز گروه های سنی مختلف

افراد بزرگسال باید روزانه ۳۰ دقیقه فعالیت هوازی به شکل پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری یا شنا داشته باشند. به علاوه آنها باید2 بار در هفته ورزش های استقامتی نظیر بلندکردن وزنه یا بالارفتن از پله ها داشته باشند.

کودکان و نوجوانان باید روزانه ۶۰ دقیقه فعالیت فیزیکی مناسب سن شان نظیر بازی در زمین بازی یا دوچرخه سواری داشته باشند. همچنین آنها باید سه روز در هفته ورزش های استقامت عضلات و استقامت استخوان ها، نظیر والییبال یا بازی های گروهی پرجنب و جوش، انجام دهند.

سالمندان، زنان باردار و افراد مبتلا به معلولیت و ناتوانی باید با پزشک شان در مورد یک برنامه ورزشی شخصی مشورت کنند.

درد شانه را جدی بگیرید

درد شانه تجربه ای بسیار رایج بین عموم افراد است که می تواند خطرات جدی مانند حملات قلبی و مشکلات کبدی برای سلامت فرد به همراه داشته باشد.

درد شانه را جدی بگیرید/چیزی که باعث چاقی می شود/آسیب های امواج موبایل/نوشیدنی سرکوب کننده سرفه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار