راه اندازی کمپین برچسب اصالت کالا در کردستان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان از راه اندازی کمپین برچسب اصالت کالا در استان خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،کامبیز حسن زاده در کارگروه استانی پیشگیری و مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور در سنندج گفت: درصددیم کمپینی با عنوان برچسب اصالت راه بیندازیم تا کالای سالم بازار مشخص شود که دارای اصالت است و مردم با اطمینان خاطر اقدام به تهیه کالای موردنیاز خود کنند.
وی با بیان اینکه نمی‌توان مواد غذایی قاچاق را آزمایش کرد، افزود: امکان اینکه بررسی شود آیا محموله‌ای قابلیت آزمایشگاهی دارد یا نه امکانپذیر نیست.
حسن زاده بیان کرد: باید از ظرفیت‌های مجازی و کانال‌های اطلاع‌رسانی برای شفاف‌سازی و روشنگری مردم در خصوص کالاهای سلامت‌محور استفاده شود.

شناسایی ۱۸ مرکز بدون مجوز لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته درکردستان

مدیر نظارت بر موارد غذایی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان نیز در این جلسه گفت: در بازدید از ۴۶ مرکز عرضه لوازم آرایشی بهداشتی انجام شده ۱۸ مرکز بدون مجوز شناسایی شدند.
شهاب قصری افزود: از این تعداد مراکز بدون مجوز دو مرکز دارای کالای قاچاق و مابقی کالای تاریخ مصرف گذشته داشتند.
وی گفت: همچنین ۳۷۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی در استان توقیف شده‌اند که ۹۰ درصد آن شامل لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته بوده است.
در ادامه این جلسه اعضا نظرات و پیشنهادات خود را برای مقابله با قاچاق کالا اعلام و بر اشنایی مردم با محصولات سلامت محور تاکید کردند.
انتهای پیام/م


توقیف ۳۷۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی در استان کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.