رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه؛

قابلیت ایجاد اپیدمی آنفلوانزا بسیار بالا است

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: آنفلوانزا بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی است که قابلیت ایجاد اپیدمی آن بسیار بالا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حمید خسروی رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره بر اهمیت ویژه این بیماری از نظر سرعت انتشار، وسعت و شدت عوارض ناشی از آن  گفت: در ۱۰۰ سال گذشته با حمله و همه گیری آنفلوانزا در اجتماعات بزرگ جان میلیون‌ها نفر در معرض خطر قرار گرفته است.

 خسروی ادامه داد:استراحت کافی، تغذیه مناسب، مصرف مایعات کافی، شستشوی دست‌ها در طول بیماری، استفاده از دستمال کاغذی در زمان عطسه و نیز خودداری از رها کردن دستمال‌های آلوده در محیط از جمله اقدامتی است که در هنگام بیماری باید به دقت آن‌ها را رعایت کرد.

وی همچنین توصیه کرد: از دست دادن و روبوسی با افراد بیمار خودداری کنید در صورت وجود بیماری در اطرافیان، از تماس دست خود با چشم‌ها و بینی و دهانتان اجتناب نمائید و حتی الامکان از حضور در مناطق شلوغ خودداری کرده و یا مدت آن را کاهش دهید.

وی همچنین باز کردن پنجره‌ها و درب‌ها در فواصل مناسب در روز برای حداقل هر بار ۱۰ دقیقه را برای تهویه مناسب محل کار، محل زندگی و کلاس درس در این زمینه بسیار کمک کننده دانست و  گفت: دارو‌های ضد ویروس آنفلوانزا در صورتیکه در ۴۸ ساعت اول پس از شروع علائم مورد استفاده قرار گیرد می‌تواند طول دوره آنفلوانزا را کاهش دهد.

انتهای پیام/ز


آنفلوانزا بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار