فعالیت 5 هزار موسسه قرآنی در کشور

۵ هزار موسسه قرآنی در کشور وجود دارد که با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهدی قره‌شیخلو رئیس دارالقرآن الکریم کشور در کارگاه آموزشی - توجیهی مدیران قرارگاه‌های فرهنگی شهرستان‌های 6 استان کشور به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: طبق تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری باید توجه به فعالیت‌های قرآنی پژوهشی و کارشناسی باشد و انتظار بر این است که همه این دیدگاه و نگرش را به فعالیت‌های قرآنی داشته باشند.

وی با اشاره به این که نقش مردم در تحرکات و فعالیت‌های قرآنی حائز اهمیت است افزود: در بحث توسعه آموزش‌های قرآنی در حوزه‌های عمومی و تخصصی و ساماندهی مشارکت‌های مردمی در حوزه‌های فعالیت‌های قرآنی که دو مقوله جدا از هم هستیم اقداماتی انجام یافته است ولی اکثر اقدامات ما در بحث توسعه آموزش‌های قرآنی است که نزدیک به 4 دهه در این زمینه فعالیت‌های انجام یافته است.

رئیس دارالقرآن الکریم کشور گفت: نکته حائز اهمیت این است که رعایت استانداردها و کیفیت آموزشی ملاک قرار داده شود چرا که مشکل اساسی ما در کشور این است که بسیاری به دنبال کمیت و آمار و ارقام غیرواقعی هستند چرا که برگزاری دوره‌های قرآنی باید خروجی 95 درصدی داشته باشد.

قره‌شیخلو بیان کرد: اصلی‌ترین وظیفه ما شناسایی نیروها و جذب و آموزش آن‌هاست که در حال حاضر با هدف استعدادیابی امسال به تعداد یک هزار و 300 نفر در رده سنی 10 تا 18 زیرپوشش قرار داده‌ شده که باید در این زمینه سرمایه‌گذاری انجام شود چرا که این افراد آینده قرآنی کشور هستند.

وی تصریح کرد: نیاز است که نسبت به تولید و طراحی دوره‌ها متناسب با شرایط جامعه امروزی پرداخته شود به گونه‌ای که آموزش‌هایی که ارائه می‌شود متناسب با ذائقه و سلایق مردم باشد و با توجه به این که ما هم‌اکنون در حوزه تولید محتوای مناسب قرآنی مشکل داریم باید نگاه توسعه‌ای به فرهنگ قرآنی در کشور ترویج یابد که در این زمینه تعامل با دستگاه‌های تاثیرگذار از جمله آموزش و پرورش برای ارتقای سطح معلمان و مربیان باید مبنای کار قرار گیرد.

رئیس دارالقرآن الکریم کشور گفت: در حال حاضر 5 هزار موسسه قرآنی در کشور وجود دارد که با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است که باید برای رفع این مشکلات از ظرفیت‌ها و امکانات آموزش و پرورش برای تحرک و جهش قابل توجهی قرآنی مورد استفاده قرار گیرد.

 

انتهای پیام/ع

اصلی ترین وظیفه دارالقرآن الکریم شناسایی نیروها و جذب و آموزش آن‌هاست

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.