روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی اعلام کرد؛

برگزاری تور گردشگری سیاه در مناطق زلزله‌زده ممنوع است

سازمان میراث‌فرهنگی با صدور اطلاعیه‌ای برگزاری هر نوع تور گردشگری «سیاه» در مناطق زلزله زده را ممنوع اعلام کرد.

برگزاری تور گردشگری سیاه در مناطق زلزله‌زده ممنوع استبه‌ گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به‌ نقل از مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با صدور اطلاعیه‌ای برگزاری هر نوع تور گردشگری «سیاه» در مناطق زلزله زده را ممنوع اعلام کرد و از برخورد با دفاتر سودجو در زمان بروز بلایای طبیعی خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است:

پیرو انتشار برخی اخبار در خصوص برگزاری تور‌های بازدید از مناطق زلزله‌زده در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی با عنوان «گردشگری سیاه»، در صورت مشاهده چنین تور‌هایی با دفاتر سودجو و مجریان برخورد قاطع خواهد شد.

بر این اساس با توجه با اعلام ممنوعیت تردد خودرو‌های غیرمجاز در مناطق زلزله‌زده توسط رئیس پلیس راهور ناجا، برگزاری هرگونه تور و بازدید از این مناطق بدون هماهنگی امکان‌پذیر نبوده و متخلفین مجازات می‌شوند. با عنایت به دستورالعمل صادر شده به منظور امدادرسانی هرچه سریع‌تر به مناطق زلزله‌زده و ممانعت از تجمع افراد فاقد مسئولیت در این مناطق، پلیس راه اجازه تردد وسایل نقلیه فاقد مسئولیت در محور‌های منتهی به مناطق زلزله‌زده را نمی‌دهد و فقط سازمان‌های امدادی کشور مثل هلال احمر، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در مناطق زلزله‌زده اجازه حضور دارند و مشغول عملیات امداد و نجات هستند، لذا هرگونه حضور فیزیکی غیرضروری در منطقه باعث اختلال در امر ترافیک بوده و روند خدمات‌رسانی را با مشکل مواجه خواهد کرد.

با توجه به ابلاغ‌ها و اطلاع‌رسانی‌های مکرر، تمام دفاتر و شرکت‌ها ملزم به عقد قرارداد اعلامی از سوی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با مسافر هستند و موظف‌ هستند در آن قرارداد تمام خدمات قابل ارائه به مسافران و گردشگران از جمله درج تاریخ رفت و برگشت و همچنین ساعت اعزام را مشخص کنند که تامین این شرایط در تور مناطق زلزله‌زده غیرممکن است، از این رو تبلیغات برگزاری تور‌های زلزله کاذب بوده و اجرای این تور‌ها عملا ممکن نیست.

در خاتمه تأکید می‌شود شهروندان فریب تبلیغات چنین تور‌هایی را نخورند، زیرا برگزاری هر نوع تور گردشگری «سیاه» هنگام بروز بلایای طبیعی ممنوع بوده و مشمول برخورد قانونی خواهد بود.

انتهای پیام/

 

برگزاری تور گردشگری سیاه در مناطق زلزله‌زده کذب است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار