بندر شهید بهشتی چابهار محرک توسعه محور شرق کشور است

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: پس از تکمیل زیرساخت‌های بندر شهید بهشتی چابهار می‌توان کالا‌های کشور‌های آسیای میانه و افغانستان را از طریق آب‌های اقیانوسی صادر کرد.

بندر شهید بهشتی چابهار محرک توسعه محور شرق کشور استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان  در حاشیه بازدید اعضای شورای راهبردی روابط خارجی از بندر شهید بهشتی چابهار اظهار داشت: چابهار موقعیت مناسبی برای حمل و نقل و ترانزیت دارد و بهترین و کم هزینه‌ترین مسیر ترانزیت به افغانستان است.

وی افزود: کشتی‌های ۱۰۰ هزار تنی قابلیت پهلوگیری در بندر شهید بهشتی چابهار را دارند و بزودی با حضور مقامات کشوری و مهمانان خارجی فاز نخست آن به بهره برداری خواهد رسید.

آقایی ادامه داد: هم اینک ۱۱۰ هزار تن گندم اهدایی کشور هند به افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار وارد و با کامیون در حال حمل به افغانستان است.

وی از حضور شورای راهبردی روابط خارجی برای بازدید و پیگیری روند اجرای طرح توسعه بندر شهید بهشتی قدردانی کرد و افزود: حضور مسئولان قوت قلبی برای مردم منطقه است.


انتهای پیام /ع

چابهار محرک توسعه محور شرق کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.