فعالیت 43 پژوهش سرا در آذربایجان شرقی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از افزایش تعداد پژوهش سراهای استان به 43 مورد خبر داد و گفت: در چهار سال گذشته 25 پژوهش سرا به تعداد پژوهش سراهای استان افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش هشترود و نظرکهریزی گفت: در 2 سال گذشته نیز 145 نمازخانه در مدارس استان ساخته شده و تعداد دارالقران ها از 18 واحد در سال 94 به 50 دارالقرآن در سال 96 افزایش یافته است.

وی همچنین با تأکید بر اینکه استفاده از کلاس‌ های درسی با عمر بیش از 30 سال در دنیا منسوخ و بی صرفه است، گفت: برای بهره ‌وری هرچه بهتر از مدارس و کلاس‌ های فرسوده، بهترین راه تخریب و بازسازی آنهاست.

پاشایی همچنین به کسب رتبه های برتر کنکور ساسری دانش آموزان استان اشاره و اظهار کرد: دانش آموزان آذربایجانشرقی دو سال متوالی است که پس از تهران عناوین برتر کنکور را کسب می کنند.

فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش هشترود نیز در این جلسه گفت: از 132 مدرسه شهری و روستایی هشترود 50 درصد نیاز به بازسازی و تخریب دارد.

حسن مستفید از ساخت و احداث 7 مدرسه خیر ساز در روستاهای هشترود خبر داد و خواستار احداث مدارس شبانه روزی در هشترود شد.

وی افزود: از 140 املاک آموزشی و غیر آموزشی آموزش و پرورش هشترود که 41 مورد شهری و بقیه روستایی هستند 95 مورد دارای سند و 6 مورد در حال اخذ سند هستند و بقیه نیز باید سنددار شوند.

مستفید گفت: از 115 مدرسه شهر نظرکهریزی نیز 60 مدرسه به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده اند و طبق برنامه تمامی کلاس ها باید به این سیستم تجهیز شوند.

آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با 39 ناحیه و منطقه دارای حدود 700 هزار دانش آموز، 47 هزار کادر فرهنگی و 8 هزار و 500 مدرسه است.

 

افزوده شدن 25 پژوهش سرا در چهارسال گذشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار