عراقچی در دیدار مدیرکل سازمان بین‌المللی مهاجرت:

سازمان بین‌المللی مهاجرت زمینه بازگشت پناهندگان افغان به افغانستان را فراهم کند

معاون وزیر خارجه با اشاره به اهمیت امنیت و پیشرفت افغانستان برای ایران و آمادگی برای همکاری با جامعه بین‌المللی در این زمینه، از سازمان بین‌المللی مهاجرت خواست که زمینه بازگشت پناهندگان افغان به این کشور را فراهم کند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت زمینه بازگشت پناهندگان افغان به افغانستان را فراهم کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «سوئینگ» مدیرکل سازمان بین‌المللی مهاجرت که به ایران سفر کرده است، امروز (چهارشنبه) با سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ملاقات و در خصوص همکاری‌های فیمابین گفت‌وگو کرد.

عراقچی در این ملاقات ضمن اشاره به میزبانی طولانی مدت جمهوری اسلامی ایران از جمعیت چند میلیونی پناهندگان و اتباع افغان، به آثار اقتصادی و غیراقتصادی این میزبانی برای کشورمان اشاره و بر بازگشت داوطلبانه پناهندگان به عنوان سیاست اصولی ایران در این رابطه تاکید کرد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به رغم هزینه سنگین این میزبانی، همیشه به وظیفه انسانی خود عمل کرده و طی سال‌های اخیر بنا بر حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی اجازه تحصیل برای فرزندان اتباع غیرقانونی در مدارس ایرانی را نیز فراهم کرده است.

عراقچی تاکید کرد: جامعه بین‌الملل باید نسبت به بهبود وضعیت داخل افغانستان به ویژه از لحاظ اقتصادی و فراهم کردن شرایط برای بازگشت اتباع افغان به کشورشان کمک کند. سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان بین‌المللی مهاجرت می‌توانند با اجرای پروژهای مختلف برای پناهندگان افغان، توانمندی لازم را در آنها برای بازگشت به کشورشان فراهم کنند.

وی همچنین تصریح کرد: امنیت و پیشرفت در افغانستان برای ما مهم بوده و آماده همکاری با جامعه بین‌الملل در این خصوص هستیم.

در ادامه سوئینگ ضمن تسلیت به مناسبت وقوع زلزله اخیر در غرب کشور، از میزبانی سخاوتمندانه و طولانی مدت جمهوری اسلامی ایران از پناهندگان افغان، به ویژه دستور مقام معظم رهبری برای تحصیل فرزندان اتباع غیرقانونی آن کشور در مدارس ایران تشکر و قدردانی کرد.

وی ضمن تشریح اقدامات سازمان بین‌المللی مهاجرت در زمینه کمک به بازگشت داوطلبانه پناهندگان افغان و دیگر اتباع آن کشور، آمادگی آن سازمان را برای همکاری بیشتر با ایران در چارچوب سیاست‌های مشترک فیمابین اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
هرچه زودتر بهتر
آخرین اخبار