رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

توجه به مناطق محروم سیستان و بلوچستان باید بیشتر شود

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به مناطق محروم به ویژه در سیستان و بلوچستان باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

توجه به مناطق محروم سیستان و بلوچستان باید بیشتر شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در دیدار با امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران به مناطق محروم سیستان و بلوچستان توجه شده است، اما باید نگاه ویژه تری به این مناطق داشت.

عزیزی  با اشاره به روند گازرسانی به سیستان و بلوچستان گفت: گازرسانی به تمام شهرستان‌های این استان سبب توسعه بیشتر این نقطه از ایران اسلامی می‌شود.

وی همچنین چابهار در سواحل مکران را بزرگترین بندرگاه تخلیه بار کشور برشمرد و گفت: تقویت زیرساخت‌های این بندر نقش مهمی در افزایش تعاملات تجاری با کشور‌های حاشیه اقیانوس هند و آسیای میانه و افغانستان دارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش موثر علما در ایجاد وحدت میان شیعه و سنی اظهار داشت: مردم سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی همکاری بسیار خوبی با مسئولان در تقویت وحدت و برقراری امنیت در این استان دارند.

عزیزی خاطرنشان کرد: سیزدهم آذرماه رئیس جمهوری ایران اسلامی با همراهی ۲۷ وزیر از گروه دارایی و اقتصادی کشور‌های مختلف در چابهار حضور خواهد یافت، که انتظار می‌رود با این حضور مشکلات حل شود.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان در این دیدار از حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سیستان و بلوچستان برای بررسی مشکلات این استان قدردانی کرد.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی انسجام و همدلی میان شیعه و سنی را در شرایط کنونی بسیار مهم و حیاتی دانست و گفت: دشمنان این آب و خاک نهایت تلاش خود را برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان به کار می‌برند تا بتوانند کشور‌های اسلامی را با هم درگیر و مسلمانان را از هم دور کنند.

وی ادامه داد: توطئه‌های دشمنان در ایران اسلامی به لطف پروردگار، بیداری ملت و هوشیاری رهبر معظم انقلاب اسلامی خنثی شده است.

مولوی اسماعیل زهی  با اشاره به زلزله اخیر غرب کشور گفت: تمام ایرانیان با همدلی و انسجام حضوری پرشور در صحنه حمایت از زلزله زدگان داشتند که نشان از بالا بودن سطح وحدت در کشور دارد.

وی بازگشایی بازارچه‌های مرزی را راهکار توسعه و خودکفایی سیستان و بلوچستان دانست و گفت: انتظار می‌رود نمایندگان مجلس در کنار دولتمردان به این امر توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار