تجلیل از کتابداران نمونه

در مراسمی از کتابداران ،کتابخوانان و یاوران نمونه کتاب در استان تجلیل شد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ استاندار قزوین در این مراسم گفت: کتاب نه تنها ابزاری برای دستیابی به دانش و آگاهی است بلکه به عنوان یک نماد برای پیشرفت جوامع بشری محسوب میشود.

عبدالمحمد زاهدی افزود: جوامع در کنار اهمیت به بحث کتاب و کتابخوانی باید به دنبال راهکاری برای افزایش این موضوع باشد.

استاندار با اشاره به اینکه سرانه مطالعه در استان ١٧ دقیقه است، گفت: زمانی که توسعه صنعتی و اقتصادی از جوامع غربی وارد کشورمان شد، ما پیشرفت فرهنگی را از یاد بردیم و این امر خود باعث عقب ماندن از کشور‌های توسعه یافته شد.

استاندار گفت: دسترسی آسان به کتاب، نبود کتابخانه، نداشتن یک فضای فرهنگی بخصوص در روستا‌ها و شهر‌های کوچک کشورمان و قیمت تمام شده کتاب از جمله مشکلات پیشرو مردم در عرصه کتابخوانی است.

زاهدی اضافه کرد: در مناطق روستایی و شهر‌های کوچک با کمبود کتابخانه مواجهیم و در این زمینه دستگاه هایی، چون شهرداری باید به ساخت کتابخانه کمک کنند.

وی ادامه داد: البته سهولت دسترسی به کتاب فقط با ساخت کتابخانه امکان پذیر نیست بلکه قیمت کتاب هم باید با تدابیر دولت از جمله اختصاص یارانه کاهش یابد.

زاهدی، اختصاص یارانه به کتاب را مهم‌ترین شیوه برای کاهش قیمت آن عنوان کرد و گفت: سالانه اگر یک هزار میلیارد تومان یارانه بدهیم، کتاب‌های موجود با ۱۰ درصد قیمت فعلی در اختیار مردم قرار می‌گیرند.

استاندار  اضافه کرد: چه اشکالی دارد یارانه‌ای را که با ایجاد تورم جیب فقرا را خالی‌تر و به نفع ثروتمندان و افزایش درآمد آن‌ها است حداقل در جایی صرف کنیم که آینده فرهنگی برای کشور داشته باشد.

زاهدی در ادامه همچنین بر تنوع نشر تاکید کرد و گفت: باید با حمایت از ناشران زمینه چاپ کتاب را متناسب با تنوع سلایق در جامعه افزایش داد.

وی با بیان اینکه باید کتاب‌های حبس شده را به کتابخانه‌ها داد، گفت: بیشتر از ۹۰ درصد کتاب‌های در اختیار تنها یک بار خوانده می‌شوند و چه اشکالی دارد تا آن‌ها را از سطح ادارات و منازل جمع آوری و به کتابخانه‌ها اهدا کنیم.

انتهای پیام/

 

قدردانی از کتابداران ،کتابخوانان و یاوران نمونه کتاب استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار