دبیر شورای راهبردی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی:

کمرنگ شدن فعالیت‌های آموزشی در سایه اقدامات پژوهشی / آئین‌نامه ارتقاء اساتید نیازمند بازنگری است

شاکری گفت: آئین‌نامه ارتقاء مرتبه اعضای هیئت علمی در برخی عرصه‌ها نیازمند بازنگری است.

کمرنگ شدن فعالیت‌های آموزشی در سایه اقدامات پژوهشی / آیین‌نامه ارتقاء اساتید نیازمند بازنگری استحسن شاکر‌ی دبیر شورای راهبردی دفتر نهاد نمایندگی‌ مقام معظم رهبری‌ در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفت‌ و گو با  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: آئین‌نامه ارتقاء مرتبه هیئت علمی شورای راهبر‌دی متشکل از اساتید‌ و نخبگان دانشگاهی‌ است که این گروه‌ها به بررسی‌ آثار‌ و پیامدهای‌ فرهنگی طرح‌ها و فعالیت‌های دانشگاه می‌پردازند‌.

عضو‌ هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی‌ اظهار کرد: شورای راهبردی اساتید این دانشگاه هر ماه یک جلسه‌ در دفتر‌ نهاد رهبری‌ در دانشگاه‌ها و با ریاست‌ مسئول دفتر نهاد رهبری‌ خواهد داشت و با بحث  و تبادل نظر اساتید‌ و نخبگان بر آثار فرهنگی دانشگاه‌ نتایجی‌ خواهیم داشت  که طی آن‌ نقاط مثبت‌ طرح‌ها بین دانشگاهیان‌ تقویت‌ شده و نکات منفی‌ رفع خواهد شد‌.

وی در ادامه گفت: اساتید دانشگاه‌ می‌توانند‌ با مشارکت‌ و هم‌فکری‌ در موضوعات‌ گوناگون‌ آموزشی، پژوهشی‌ و فرهنگی‌ را مورد بررسی قرار دهند.

شاکری‌ افزود: آئین‌نامه ارتقاء اساتید در برخی موارد موجب شده که فعالیت آموزشی در سایه فعالیت‌های پژوهشی ‌کمرنگ  شود و باید‌ متولیان آموزش عالی کشور این دغدغه‌ دانشگاهیان‌ را مرتفع‌ کنند.

وی گفت: اخلاق پژوهش و نشر به دلیل روحیات اساتید جوان‌ در برخی موارد رعایت نمی‌شود و چاره‌اندیشی‌ این معضل‌ راهگشای‌ ارتقاء عرصه‌های علمی کشور است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: شاخص علمی کشور‌ تنها درصدد تعدد مقالات‌ نیست‌ بلکه کیفی‌سازی مقالات‌، انتقال دانش‌، تکمیل چرخه‌ تبدیل علم به فناوری که از منویات رهبری است‌ باید مد نظر قرار گیرد‌ تا شاهد‌ علم نافع‌ و رفع نیازهای‌ جامعه باشیم‌.

پژوهش‌های دانشگاهی‌ در  ایران کاربردی‌ نیست‌

شاکری‌ گفت: یکی از معضلات‌ کشور این است که پژوهش‌های دانشگاهی‌ کاربردی‌ نیست‌ و دانشگاه در رفع نیازهای‌ جامعه‌ گام بر نداشته است‌ که امیدواریم راه با مشارکت‌ اعضای‌ هیئت علمی و مشارکت دانشگاهیان‌ درصدد رفع نیازهای‌ جامعه گام برداریم‌.

دبیر شورای راهبردی‌ اساتید‌ دفتر نهاد رهبری‌ در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی‌ گفت: شورای راهبردی اساتید‌ در راستای فعالیت‌های شوراهای‌ نهاد رهبری در دانشگاه‌ها موضوعات کلی را با حضور اساتید و نخبگان دانشگاهی‌ مورد بحث و بررسی قرار می دهد و با انتقال‌ نظرات اساتید‌ به ریاست دانشگاه‌، نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی‌ در صدد رفع مطالبات اساتید دانشگاه گام بر‌می‌دارد تا در سایه‌ تبادل نظر‌ دانشگاهیان‌ شاهد رشد‌ عرصه‌های علمی در کشور باشیم‌.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
یعنی چی
آخرین اخبار