آزار‌های عاطفی؛

آزار‌های عاطفی و روحی مخرب‌تر از آزار‌های جسمی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان گفت:آزار‌های عاطفی و روحی بسیار مخرب‌تر از آزار‌های جسمی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدتقی شاکرمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان با بیان اینکه آزار‌های عاطفی و روحی بسیار مخرب‌تر از آزار‌های جسمی بوده، اظهار کرد: روح لطیف و ظریف کودک از دعوا‌های خانوادگی و اختلافات بین والدین آسیب بسیار می‌بیند.

وی خاطرنشان کرد: کودکان از نظر حقوق بین المللی، قانون اساسی، قانون آیین دادرسی، قانون مجازات اسلامی و قانون مدنی مورد حمایت قرار دارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان با اشاره به حوزه‌های مختلف کودک‌آزاری بیان داشت: امروز کودک‌آزاری در چند حوزه از جمله خانواده و مدرسه وجود دارد و هرگونه آسیبی که از ناحیه خانواده و یا مدرسه منجر به سیاهی و قرمزی بدن کودک شود، جرم محسوب می‌شود.

شاکرمی تصریح کرد: هرگونه فعل یا ترک فعل که باعث آسیب و صدمه به روح، روان، جسم، و عاطفه فرد شود، کودک‌آزاری محسوب می‌شود.

وی کودک‌آزاری را از جرائم خشن دانست و یادآور شد: از سال ۱۳۹۲ قانون مجازات اسلامی برای حمایت از کودکان زیر ۱۸ سال، دادگاه ویژه‌ای را در نظر گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان با ابراز اینکه سالانه ۴۰ میلیون کودک در جهان مورد آزار قرار می‌گیرند، افزود: مسئله کودک‌آزاری یک درد جهانی است و لذا بایستی با راهکار‌های فرهنگی، اقتصادی و مذهبی و همین‌طور آموزش‌های به‌روز از این موضوع پیشگیری کرد.

انتهای پیام/م

آزار‌های عاطفی و روحی مخرب‌تر از آزار‌های جسمی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار