کلانتری‌ ها پیشانی نظام در تامین امنیت جامعه

کلانتری‌ ها و پاسگاه‌ ها نقش پیشانی نظام در تامین امنیت جامعه را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ علیرضا باقری معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: امنیت پدیده‌ ای روانی و ذهنی است که بر همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ ها تأثیر می‌گذارد و از طریق آن انجام هرگونه کنش و واکنشی در عرصه حیات فردی و اجتماعی امکان پذیر خواهد بود.

وی با بیان این که امروزه یکی از مشخصه‌های جوامع توسعه یافته، وجود امنیت و احساس امنیت در میان آحاد جامعه است، افزود: امنیت یک نیاز اولیه برای زندگی اجتماعی و جزء مهمی از حقوق شهروندی است که لازمه آن همراهی و همگرائی دستگاه‌ های مختلف متولی امنیت است که نیروی انتظامی نیز جزء یکی از مهمترین این دستگاه ها است.

سرهنگ باقری گفت:اساس اقتدار نیروی انتظامی پذیرش مشروعیت، مقبولیت و مشارکت اجتماعی از سوی مردم، سازمان‌ها و نهادهاست و ایحاد تصویری مطلوب از نیروی انتظامی نقش موثری در قانون گرائی همگانی دارد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به این که کلانتری‌ ها و پاسگاه‌ها در خط مقدم ایجاد نظم و امنیت در جامعه قرار دارند، گفت: اجرای ماموریت‌های متنوع نیروی انتظامی و رویکرد ناجا از پلیس محوری به جامعه محوری سب شده تا نقش کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها پررنگ‌تر از هر زمانی در جامعه جلوه کند.

وی از ابلاغ ۶۱۳ هزارو ۶۷۷ مورد اوراق قضائی و افزایش ۹ درصدی دستگیری متهمان و مجرمان توسط کلانتری‌ ها و پاسگاه‌ های مازندران در ۷ ماه گذشته امسال خبر داد.

سرهنگ باقری افزود: با تلاش‌های صورت گرفته و کیفی سازی ماموریت‌ های کلانتری‌ ها و پاسگاه‌ ها شاهد افرایش ۲۳ درصدی کشف سرقت توسط ماموران انتظامی در کلانتری‌ ها و پاسگاه‌ های استان بودیم.

انتهای پیام/ م

برقراری امنیت در جامعه با کلانتری‌ ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار