مدیر کل اوقاف تهران:

راه اندازی 108 مرکز قرآنی در سطح تهران

برگزاری 100 محفل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه از جمله برنامه‌های  اداره کل اوقاف است که نسبت به سال گذشته 10درصد افزایش پیدا کرده است.

همایش یاوران وقف برگزارشدبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛همایش یاوران وقف و تجلیل از واقفین با حضور حجت‌الاسلام محمدزاده، مدیر کل اوقاف تهران و سیدیحیی رحیم صفوی، رییس هیئت امنای امامزاده عینعلی زینعلی روز چهارشنبه اول آذر ماه برگزار شد.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام محمدزاده مدیر کل اوقاف تهران گفت: برگزاری مسابقات قرآن در رشته های مختلف با رویکرد هزار نفری هر ساله در استان تهران برگزار می شود که امسال نسبت به سال گذشته 9 درصد رشد پیداکرد.

وی درخصوص108 مرکز فرهنگی قرآنی در سطح تهران ادامه داد: راه اندازی این مراکز نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته و با 400 تربیت مربی در سال جاری به فرهنگسازی قرآنی پرداخته است.

مدیر کل اوقاف تهران درباره طرح بیمه قرآنی 200 هزار نفر از قرآنیان عنوان کرد: برگزاری 100 محفل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه از جمله برنامه‌های  اداره کل اوقاف است که نسبت به سال گذشته 10درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: 313 بقعه متبرکه در استان تهران 117 بقعه احتیاج به مرمت، بازسازی و ساخت و ساز دارد.در حالی است که 68 بقعه در حال تکمیل ساخت و سازاست.کل مساحت عرصه بقاع متبرکه استان تهران دو میلیون و 500 هزار مترمربع است، تمام اتفاقات بازسازی در بقاع متبرکه همه با نذورات مردم و خیرین انجام می شود این در حالی است که برای تعمیر بقعه های متبرکه 140 میلیارد تومان نیاز است.امسال نیز 40 بقعه متبرکه در دستور کار است که 15 هزار و 900 مترمربع برای این بقاع ساختمان بنا شده است.

حجت الاسلام محمدزاده مدیر کل اوقاف تهران اظهار داشت:2 میلیارد و 800 میلیون تومان از اداره کل اوقاف تهران تاکنون هزینه شده است که 10 میلیارد تومان از سوی خیرین در طرح مرمت کمک شده است.به یکی از معضلات بقاع متبرکه تعمیر سرویس های بهداشتی است که این مسئله از سال قبل در دستور کار بوده است و 21 چشمه با هزینه یک میلیارد تومان احداث شده و هزار و 111 چشمه تعمیر و بازسازی باید شود.

حجت الاسلام محمدزاده خاطرنشان کرد: کل نذوراتی که تاکنون جمع شده است نزدیک به 22 میلیارد تومان این در حالی است که تا به حال 150 وقف جدید در سال جاری ایجاد شده است.به عنوان مثال یک نفر خیر 84 مغازه را وقف کرده و 206 مدرسه در کشور ساخته است.همچنین ایجاد موقوفات نوین در علم و فناوری سازمان اوقاف کمک خواهد کرد تا محصولات علمی و فناوری تبدیل به ایده شود و تولید ثروت صورت گیرد.

در ادامه رحیم صفوی، رییس هیئت امنای امامزادگان عینعلی و زینعلی هیئت امنا گفت: در هشت سال گذشته 15 هزار مترمربع زمین به مجموعه این امامزاده اضافه شده است.در این مدت حدود هشت هزار متر مربع ساختمان بنا شده است وامیدواریم 4 هزار مترمربع دیگر به عنوان طرح جامع امامزادگان به این مجموعه اضافه کنیم.

وی ادامه اداد: دراین هشت سال 137 میلیارد تومان سرمایه به این امامزاده اضافه شده است ،این در حالی است که ماهیانه 9 میلیون تومان در امامزاده از سوی مردم کمک می شود.

رییس هیئت امنای این امامزادگان اظهارداشت:اعتمادسازی به عنوان اولین رکن اساسی سازمان اوقاف مطرح می شود به این صورت که اگر مردم به اوقاف اعتماد کنند و اموال خود را وقف کنند بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

وی درخصوص اینکه اوقاف باید برای اعتمادسازی سازوکار خاصی را پیش بینی کند، بیان کرد: شفاف سازی هزینه ها و مشخص شدن ورودی ها و خروجی های پول ها مسئله دیگری است که باید سازمان اوقاف به آن توجه کند.

رحیم صفوی اظهار کرد: با توجه به توسعه علم و فناوری هنر سازمان اوقاف این است که تمام فعالیت های خود را به صورت سیستمی ارایه دهد تا مردم گزارش موقوفات خود را ببینند.

گفتنی است:درپایان همایش از  یاوران وقف و تجلیل از واقفین تقدیر شد.

انتهای پیام/

همایش یاوران وقف برگزارشد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار