عضو هیئت علمی دانشگاه تهران؛

پیروزی جبهه مقاومت از برکات انقلاب اسلامی است

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: اگر مقاومت پیروز شده است از برکات انقلاب اسلامی و در سایه عزم و اراده و شهادت طلبی رزمندگان اسلام است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ در یادواره شهدای دانشجوی آذربایجان غربی  که باحضور مسئولان کشوری واستانی وخانواده های شهدای دانشجو وجمعی از دانشجویان در سالن شهید چمران دانشگاه ارومیه برگزار شد سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ وارشاد اسلامی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه ابتکارات وخلاقیتهای دانشجویان در دوران دفاع مقدس بسیار چشم گیر بود گفت: بار عمده جنگ بر عهده دانش آموزان،دانشجویان ونسل جوان بود که با ایمانی خالص پای در صحنه نبرد حق علیه باطل گذاشتند ودشمن را به زانو درآوردند.

وی با بیان اینکه اگر مقاومت پیروز شده است از برکات انقلاب اسلامی و در سایه عزم و اراده و شهادت طلبی نیروهای با ایمانی است که دشمن را ناچار به شکست کردند افزود: ما با تسلیم یا سازش به جایی نخواهیم رسید وبرای رسیدن به پیروزی راهی جز مقاومت وپایداری وجود ندارد، چنانچه در برخورد با داعش به این تجربه رسیدیم که با قدرتهای ظالم باید با زبان خودشان برخورد کرد.

حسینی گفت مسئله مقابله با داعش بسیار متفاوت تر از دفاع مقدس بود آنها 6 هزار نیروی انتحاری را تربیت کرده بودند نیروهای معتقدی که کمربند انفجاری به خود بسته بودند،باید شهر به شهر وکوچه به کوچه با آنها می جنگیدیم،آمریکاییها با ادعای ابرقدرتی که داشتند می گفتند طی سی سال می توانیم با آنها جنگ کنیم اما دیدیم که رزمندگان اسلامی، حشد الشعبی عراق ونیروهای حزب الله، فاطمیون ،زینبیون ، نیروهای افغانستان وپاکستان همه دست به دست هم دادند وبه این غائله پایان دادند.

سید محمد حسینی گفت:شاید این تفکر باقی بماند و تفکر وهابیت به شکل دیگری خود رانشان دهد، چون همه تلاش خود را میکند نیروهایی راتربیت کند که دشمن اصلی آنها پیروان اهل بیت باشند ولی وقتی روحیه شهادت طلبی باشد وعزم واراده وفداکاری وجوانانی مثل شهید حججی ها باشد آنها ناچارند شکست را بپذیرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به آیات قرآن، پیروزی های محور مقاومت در مناطق مختلف منطقه در برهه های مختلف را نمود واقعی و امروزی سرگذشت مؤمنان در جنگ احزاب دانست و تصریح کرد: همچون جنگ احزاب که با وجود همه تلاش های کفار نصرت و پیروزی نصیب یاران پیامبر شد، امروز نیز داعش با همه حمایت هایی که غرب و متحدانش از آن ها کردند. در مقابل استقامت مردم عراق و سوریه سر تعظیم فرود آوردد و به لطف الهی سرنگون شد وقطعا اگر ما از حوزه عزت،صلابت وقدرت وارد نمی شدیم هر گز موفق نبودیم .

سرهنگ وحیدی معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای استان نیز در این یادواره  با تبریک به پایان رسیدن عمرننگین دولت خودخوانده عراق وشام ،داعش گفت: خواب داعش بد تعبیر شد واین در سایه اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری ، فرماندهی رشیدانه سردار سلیمانی واستقامت جبهه مقاومت بود که خط بطلان برنقشه شوم استکبار کشیده شد .

وی اظهار کرد:انقلاب از وجود پربرکت و نعمت بسیج بهره مند بوده وسرپاست وکسی نمی تواند نقش ارزنده وتاثیر گذار بسیج را در عرصه های مختلف سیاسی ، فرهنگی وخدمت رسانی منکر شود ،بسیج الگوی بسیاری از حرکت های مردمی شده است که حشد الشعبی عراق وجیش الشعبی سوریه نمونه بارز آنهاست.

 رونمایی از یادمان شهدای گمنام وتجلیل از خانواده شهدا از دیگر برنامه هایی بود که در این یادواره اجراشد.

 انتهای پیام/ح

برگزاری یادواره شهدای دانشجوی آذربایجان غربی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.