رئیس دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد

تدوین دروس بر اساس تجربه‌های میدانی، راه‌حل جان بخشیدن بر پیکر آموزش عالی

مهرمحمدی گفت: تدوین سرفصل دروس بر اساس تجربه‌های میدانی به پیکر بی‌جان آموزش عالی ایران جان و جهت می‌بخشد.

به گزارش  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود میرمحمدی رئیس دانشگاه فرهنگیان در پنجمین همایش پیشرفت و توسعه علمی کشور گفت: یکی از بزرگترین مشکلات کشور این است که کسب مدرک از دانشگاه برای جذب در مشاغل دولتی تبدیل به هدف شده است که این روند باید تغییر کند.

میرمحمدی با اشاره به اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاه باید توانایی حل مسائل تخصصی و نیازهای جامعه را داشته باشند اظهار کرد: این امر بدون تغییر در ساختار برنامه‌های درسی محقق نمی‌شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه دیگر وصله و پینه و بازبینی سرفصل‌ها و ارائه دروسی همچون کارآفرینی و اقتصاد خرد و کلان فایده‌ای ندارد تصریح کرد: تنها وارونه سازی یعنی تدوین سرفصل دروس بر اساس تجربه‌های میدانی به پیکر بی‌جان آموزش عالی ایران جان و جهت می‌بخشد.

میرمحمدی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها به خاطر غفلت و نداشتن آگاهی فارغ‌التحصیلان روز به روز اعتبار خود را بیشتر از دست می‌دهد اظهار کرد: با این روند تحصیلی دانشگاه‌های ایران به یک نهاد عقیم در آموزش متخصصان مورد نیاز جامعه تبدیل می‌شود.

وی با تاکید براینکه رویکرد مدرک‌گرایی باید به طرف علم‌گرایی تغییر کند یادآور شد: دیگر حتی در کشورهای بزرگ صنعتی صرف داشتن مدرک تحصیلی برای استخدام کافی نیست.

انتهای پیام/

اظهارات رئیس دانشگاه فرهنگیان در همایش پیشرفت و توسعه علمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.