خرید تضمینی بیش از ۹۳ درصد سیب درختی صنعتی کشور از باغداران آذربایجان غربی

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی از خرید تضمینی بیش از ۹۳ درصد سیب درختی صنعتی کشور از باغداران استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ شهریار حیدری مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی گفت: از 15 شهریور ماه خرید سیب صنعتی به صورت تضمینی از طریق سازمان تعاون روستایی استان آغاز شده بود و تا 30 آبان ادامه داشت که امسال از حدود 43 هزار تن سیب صنعتی خریداری شده در کل کشور، 40 هزار تن از این میزان خرید معادل 93 درصد مربوط به استان آذربایجان غربی است .

حیدری افزود: سازمان تعاون روستایی استان با ایجاد بیش از 50 مرکز خرید درسطح 11 شهرستان نسبت به خرید سیب صنعتی از کشاورزان به قیمت هر کیلو 2889 ریال اقدام کرده است .

وی اضافه کرد: از مجموع خرید تضمینی صورت گرفته تا کنون بیش از 12 هزار و 500 تن به خارج از استان صادر شده است و از باغداران شهرستانهای ارومیه و سلماس و شاهین دژ بیشترین خرید انجام گرفته است .

مدیر سازمان تعاون روستایی استان گفت: تا کنون بیش از 6 میلیارد تومان وجوه بهای سیب صنعتی خریداری شده از باغداران استان، معادل بیش از 50 درصد بهای خریداری شده به حساب آنها واریز و مابقی نیز در حال پرداخت است.

وی اضافه کرد: به دلیل وجود مشکلات موجود در زمینه خرید سیب صنعتی در سال‌های اخیر وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از کشاورزان وارد عمل شده و با تصویب و اجرای طرح خرید تضمینی این محصول توسط سازمان تعاون روستایی، درصدد کاهش خسارت وارده به باغداران برآمد.

وی با بیان اینکه سیب درختی صنعتی از طریق شبکه های تعاون روستایی استان و بصورت کیسه های نایلونی و توری 20 کیلویی بهداشتی از باغداران خریداری می شد، اظهارکرد : با توجه به اینکه این محصول در سالهای گذشته به قیمت خیلی ناچیز از باغداران خریداری می شد، امسال اجرای طرح خرید تضمینی سیب صنعتی علاوه بر افزایش اشتغالزایی و فعال سازی واحدهای صنایع تبدیلی در فصل خرید این محصول در ارتقای سطح درآمد باغداران نیز تاثیر بسزایی داشت .

انتهای پیام/ح

خرید 40 هزار تن سیب صنعتی از باغداران آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.