هشدار وزارت بهداشت یمن درباره شیوع دیفتری در این کشور

وزارت بهداشت یمن درباره شیوع دیفتری در این کشور هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  العالم، به دنبال افزایش مبتلایان به بیماری وبا در یمن، وزارت بهداشت یمن با توجه به فروپاشی بخش بهداشت و درمان این کشور به سبب تجاوزات عربستان سعودی که باعث کمبود شدید دارو و لوازم پزشکی شده است، درباره شیوع دیفتری نیز در کشور هشدار داد.  

العالم افزود: وزارت بهداشت یمن از ابتلای یکصد و پنجاه نفر به این بیماری کشنده و درگذشت چهارده نفر بر اثر ابتلا به این بیماری خبر داده است. تعدادی از مبتلایان به این بیماری برای درمان به صنعا پایتخت یمن منتقل شده‌اند.  

نبیل النجار معاون مدیر بیمارستان السبعین گفت: دیفتری بیماری خطرناک و کشنده‌ای است و به سرعت شیوع پیدا می‌کند. از مجموع هفت نفر مبتلا به این بیماری که به بیمارستان ما مراجعه کرده اند سه نفر جان خود را از دست دادند و سه نفر نیز درمان شدند.  

این گزارش همچنین افزود هر چند این بخش برای درمان تشکیل شده است، اما به کادر درمانی و دارو و تجهیزات نیاز دارد تا بتواند شرایط مناسب را برای مبتلایان فراهم کند و مراقبت‌های لازم را در اختیار آن‌ها قرار دهد.  

شیوع بیماری دیفتری در یمن در حالی است که این کشور همچنان با شیوع وبا دست به گریبان است و تعداد مبتلایان به آن به نهصد و پنجاه هزار نفر رسیده است و بیش از دو هزار و دویست نفر نیز بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

 

انتهای پیام/

 

شیوع دیفتری در یمن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار